فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی راهبردی دریایی ارتش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی و تجهیزات خود، مظهر اقتدار ملت ایران در دریا است
کد خبر: ۵۷۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 10 March 2018

به گزارش تابناک : امیر دریادار حسین خانزادی در مراسم دانش‌آموختگی دانش آموزان مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت، دریا را برای هر کشوری فرصتی بسیار ارزشمند در راستای نیل به پیشرفت و تمدن دانست و افزود: کشور‌های زیادی هستند که قدرت‌های معناداری در دنیا محسوب می‌شوند، اما دریای معنادار و ارزشمندی را در دست و پیرامون خود ندارند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ دریانوردی، برخی قدرت‌های استکباری با بهره گیری از دریا و ظرفیت‌های آن منافع نامشروعی کسب کردند و به نوعی دریا را به انحصار خویش درآوردند؛ اگر به منطقه بزرگ اقیانوس هند بنگرید، با وجود اینکه این منطقه ۳۶ کشور را در پیرامون خود دارد، اما به غیر از ایران و چند کشور انگشت شمار، کشور‌های دیگر حضور معناداری در دریا ندارند.

دریادار خانزادی بهره مندی از منافع و ظرفیت‌های دریا را نیازمند قدرت و داشتن قدرت را نیازمند دانش دانست و با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اقتدار برای هر کشور گفت: اقتدار در دریا در قالب قدرت دریایی، تجلی و معنا می‌یابد و توانایی یک ملت برای بهره مندی از دریا، بهره گیری از منابع در اختیار است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم بهره گیری از تجهیزات، فناوری و نیروی انسانی، به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ملت ایران اشاره و اضافه کرد: بایستی با اتکاء به ظرفیت ها، توان داخلی و نیروی انسانی تجهیزات را بدست آوریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش شاخصه نیروی انسانی ایران را برخورداری از ایمان، شجاعت و دانش ذکر کرد و گفت: دشمن در تلاش است بین نظام اسلامی و ملت ما، گسستگی بوجود آورد و برای رسیدن به این برنامه شوم، از ابزاری همچون فضای مجازی استفاده می‌کند.

دریادار خانزادی به دانش آموختگان مرکز تخصص‌های دریایی رشت توصیه کرد: قدر این لباس که امروز بر تن کرده اید و مفتخر به کسب درجه شده اید را بدانید چراکه شما نقطه اتکای ملت بزرگ ایران و فرمانده معظم کل قوا در دریا‌ها هستید.

 

 

 

منبع : میزان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار