دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی مازندران آخرین رقم بدهی واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به بانک ها را بیش از 30 هزار میلیارد تومان تا نیمه نخست اسفند ماه سال جاری اعلام کرد.
کد خبر: ۵۷۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 11 March 2018

به گزارش تابناک : موسی اسلامیان روز یکشنب گفت : اگر چه این میزان بدهی ، رقم بسیار سنگینی است ، ولی 
وصول آن هم برابر برنامه انجام می شود.
وی سیاست بانکی دولت را حمایت از فعالان اقتصادی و رونق تولید برشمرد و افزود : برای بازپرداخت بدهی واحدهای تولیدی به بانک ها سعی می کنیم که با استفاده از ظرفیت های قانونی ازجمله تمدید ، تجدید ، تقسیط و استمهال ، با آنان همکاری کنیم .
دبیرکمیسیون هماهنگی بانک های دولتی مازندران با تاکید بر این که بانک ها تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند واحدتولیدی فعال در استان تعطیل یا تملیک کنند ، گفت : در 2 سال گذشته بر اساس سیاست اعتباری بانک ، حتی یک درصد هم در مازندران تملک واحدهای تولیدی بدهکار توسط بانک ها را نداشتیم و این روند رو به کاهش است.
** پرداخت سه هزار میلیارد ریال برای رونق تولید در مازندران
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی مازندران همچنین گفت که امسال 466 واحد صنعتی و کشاورزی که از سوی کارگروه اشتغال استان به بانک ها معرفی شده بودند ، حدود سه هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته رونق تولید دریافت کرده اند.
وی افزود : سال 95 هم حدود پنج هزار میلیاد ریال تسهیلات به یکهزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط استان پرداخت شده بود.
اسلامیان در خصوص کاهش تعداد و میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان ، گفت : به دنبال آمار و کمیت نبودیم و تسهیلات پرداختی در سال جاری بر اساس معیارهایی که در قالب دستورالعمل تامین مالی بنگاههای کوچک و متوسطی که زیر ظرفیت اسمی فعالیت داشتند ، پرداخت شد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار