بازرس سازمان ملل امروز (دوشنبه) گفت، هرگونه پیشرفت در مذاکرات اتمی و امنیتی با کره شمالی در نشست‌های آتی باید همراه با گفت‌وگوها درباره نقض‌های حقوق بشری در این کشور باشد.
کد خبر: ۵۷۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 12 March 2018

به گزارش تابناک : دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موافقت کرده تا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پایان مه سال جاری میلادی دیدار کند و به بررسی ‌آینده برنامه اتمی این کشور آسیایی بپردازد.

دو کره نیز قرار است نشستی را در اواخر آوریل سال جاری میلادی  و در روستای پونمونجوم در مرز دو کشور برگزار کنند.

"توماس اوجی کوئینتانا"، مخبر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در کره شمالی به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: امروز، ما شاهد آن چیزی هستیم که به نظر پیشرفت سریع در روند امنیتی و سیاسی در روابط دو کره و آمریکا با کره شمالی است و قرار است نشست‌های تاریخی بین این کشورها برگزار شود.

وی با اشاره به این لحظه حساس گفت: اجازه بدهید تاکید کنم که کره شمالی باید این روابط نزدیک و حسنه را با یک اقدام موازی در دیدگاه حقوق بشری مستحکم کند. پیام اصلی من این است که هرگونه پیشرفت در مذاکرات امنیتی باید با مذاکرات درباره حقوق بشر در کره شمالی همراه باشد.

هیئت کره شمالی که در ژنو حضور داشت، این صحبت‌های مخبر حقوق بشر سازمان ملل را به رسمیت نشناخت و هرگونه اتهام درباره ارتکاب نقض حقوق بشر علیه مردم کره شمالی را رد کرد.

تئودور آلگرا، کاردار آمریکا در سازمان ملل در ژنو به تقبیح کشتارهای فراقانونی، ناپدید شدن‌های اجباری، شکنجه، دستگیری‌های تعمدی، خشونت‌های جنسی و کار اجباری در کره شمالی پرداخت و گفت: بسیاری از این جرایم در زندان‌های سیاسی در کره شمالی صورت گرفته که تخمین زده می‌شود ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تن در آنها بازداشت هستند که شامل کودکان و خانواده‌های متهمان نیز می‌شود.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار