رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از موضع ناتو در قبال عملیات شاخه زیتون گفت: آیا ترکیه عضو ناتو نیست؟ پس ناتو چرا در کنار ترکیه نیستی؟
کد خبر: ۵۷۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 12 March 2018
به گزارش تابناک : رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسمی در شهر مرسین گفت: تنها هدف عملیات شاخه زیتون در سوریه نابودی تروریست‌ها است.
 
او در ادامه اظهاراتش با انتقاد شدید از عدم حمایت ناتو از عمیات نظامی کنونی آنکارا گفت: ناتو کجا هستی؟ آیا ترکیه عضو ناتو نیست؟ زمانیکه ترکیه را برای مشارکت در عملیات افغانستان، سومالی و بالکان فراخواندید، ما آمدیم زیرا ما عضو ناتو هستیم اما اکنون ناتو به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به همکاری آمریکا با یگان‌های مدافع خلق در عفرین سوریه گفت: پنج هزار کامیون سلاح و با دو هزار هواپیمای باری تجهیزات و مهمات ارسال کردند. دوستی بین ما چه شد؟ مگر ما در ناتو با هم نبودیم؟
 
اردوغان ادامه داد: تنها هدف عملیات عفرین مبارزه با تروریست‌ها در سوریه است. هدف ترکیه بازداشت تروریست‌های کشورهای دیگر نیست بلکه حذف تهدید تروریسم در منطقه است.
 
آنکارا عملیات شاخه زیتون را در شهر عفرین در شمال غرب سوریه از 20 ژانویه آغاز کرده و این عملیات هنوز ادامه دارد. مقامات این کشور بر این باورند که یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه مرتبط با نیروهای پ.ک.ک بوده و یک گروه تروریستی هستند.
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار