مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان مازندران گفت : فوت و از کار افتادگی همسر و طلاق اصلی ترین عوامل محرومیت زنان در استان و دلیلی برای زیر پوشش حمایت این نهاد قرار گرفتن است.
کد خبر: ۵۷۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 13 March 2018

به گزارش تابناک : رضا نوروزی جعفری روز سه شنبه افزود : 71 هزار و 500 خانوار زیر پوشش کمیته امداد در مازندران هستند که سرپرست 62 درصد این خانوارها زنان هستند . 
وی ادامه داد : از میان این آمارهای مربوط به زیر پوشش قرار داشتن زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد مازندران ، بخش بیشتر دلیل بی سرپرستی آنان و فوت همسرانشان است که 51 درصد از این جمعیت را تشکیل می دهد . 
مدیر کل کمیته امداد مازندران همچنین از طلاق به عنوان عامل دیگر در محرومیت و نیاز به کمک مالی 11 و نیم درصد زنان زیر پوشش این نهاد نام برد و ادامه داد : این مساله باعث شده تا شاهد ورود و زیر پوشش قرار گرفتن زنان جوان در این نهاد باشیم که این مساله نشان دهنده آسیب های اجتماعی موجود در جامعه است . 
وی ارائه آموزش های مهارتی را به عنوان بخشی از اقدامات کمیته امداد بمنظور توانمندسازی برای اشتغال جامعه هدف اعلام کرد و افزود : برای این منظور با هماهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بستر برای آموزش رایگان مددجویان فراهم شده است . 
به گفته نوروزی جعفری امسال به 839 مددجوی مازندران بیش از 113 میلیاردریال پرداخت شد تا زمینه اشتغال و خودکفایی آنها فراهم شود . 
کمیته امداد امام خمینی مازندران 71 هزار و 500 خانوار را زیر پوشش دارد که از این تعداد 51 هزار و 654 خانوار مستمری بگیر این نهاد هستند و مابقی به صورت موردی از خدمات حمایتی و مالی برخوردار می شوند . 
این نهاد ماهانه 105 میلیارد ریال به خانوارهای زیر پوشش خود براساس تعداد نفرات مستمری پرداخت می کند . 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار