وزیر اقتصاد از امضای ۱۲ سند همکاری در پایان کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و آذربایجان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 14 March 2018
به گزارش تابناک : وزیر اقتصاد از امضای ۱۲ سند همکاری در پایان کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و آذربایجان خبر داد. 
 
مسعود کرباسیان در کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان که صبح امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد با بیان اینکه برگزاری نشست اخیر کمیسیون مشترک به لحاظ مذاکرات چند ماه قبل روسای جمهوری دو کشور دارای اهمیت فراوانی می‌باشد، گفت: در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به کشور آذربایجان، اهمیت این جلسه با توجه به امضای اسناد همکاری تنظیم شده دوچندان می‌باشد.

وی افزود: در پایان این نشست ۱۲ سند همکاری که در مذاکرات پیشین تنظیم شده و در مرحله امضا قرار دارد تکمیل و نهایی خواهد شد.

کرباسیان با بیان اینکه در ۴ سال گذشته روابط دو کشور همواره توسعه یافته و رو به بهبود بوده است گفت: توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان مرهون روابط نزدیک سیاسی دو کشور می‌باشد.

در ادامه این نشست، شاهین مصطفی‌اف، وزیر اقتصاد آذربایجان ضمن تبریک عید نوروز به ایرانیان، با بیان اینکه ایران و آذربایجان دارای اشتراکات فرهنگی و اقتصادی زیادی می‌باشند گفت: همزیستی جغرافیایی و اشتراک آداب و رسوم موجب تعمیق روابط دو کشور شده است.

وی افزود: یکی از رسوم مشترک ایران و آذربایجان عید نوروز می‌باشد و جای خوشحالی است که سفر دکتر روحانی در این ایام به آذربایجان انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد آذربایجان گفت: در کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان ۱۴ معاون وزیر و ۵ رئیس سازمان از کشور آذربایجان، حضور دارند.

کرباسیان هم گفت: امید می‌رود در این مراسم، مطابق توافق‌های اولیه پیشین، موضوعات در قالب چهارکمیته مشترک بررسی شود تا نتیجه ثمربخشی به بار بیاید.

وی ادامه داد: این کمیته‌ها شامل اقتصادی، تجاری، صنعتی و بانکی، حمل و نقل و ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، علمی و تحقیقاتی است.

کرباسیان همکاری‌های بانکی را از جمله موارد مورد تاکید دو رئیس جمهور در دیدار‌های پیشین خواند و گفت: در زمینه همکاری‌های بانکی باید تمام جوانب مورد بحث قرار بگیرد. فکر می‌کنم ایران و طرف آذربایجانی آماده همکاری با کمیته‌های مشترک هستند.

وی مذاکره‌های در زمینه کشاورزی را مطلوب دانست و گفت: اکنون فرصت برای کارشناسان فراهم شده تا زمینه‌های همکاری را به طور مشخص و دقیق مورد بررسی قرار دهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نظر مثبت آذربایجانی را درمورد همکاری‌های پزشکی یادآور شد و گفت: همکاری‌های دو کشور در دیدار امروز هیئت جمهوری آذربایجان با وزیر بهداشت و درمان و پزشکی کشورمان توسعه می‌یابد.
 
 
منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار