رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: آمار صادرات بخش خصوصی با رقمی را که دولت اعلام می کند متفاوت است و هیچکس به ما کمک نکرده است.
کد خبر: ۵۷۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 15 March 2018

به گزارش تابناک : جمال رازقی صبح پنجشنبه در  کارگروه توسعه صادرات خطاب به معاون وزیر تاکید کرد: آماری که ما از صادرات داریم با آماری که شما ارائه می‌دهید کاملاً متفاوت است و تقریباً شما به ما کمکی نکردید و آماری هم شما در سطح ملی در مورد صادرات می‌دهید به‌طور جد با آماری که ما داریم فرق دارد.

وی تاکید کرد: قادر به رقابت با دیگر کشورها نیستیم زیرا نمی توانیم قیمت تمام شده کالا را مدیریت کنیم.

رئیس اتاق شیراز یادآور شد: تلاش کردیم تا توان خود را در بازار قطر نشان دهیم اما ترکیه موفق بود و نکته جالب این بود که کانتینرهای ترکیه از بندر بوشهر عازم قطر شدند.

رازقی افزود: ناتوان نیستیم اما توان رقابت بر قیمت تمام شده را نداریم و دولت هم که کمکی نمی کند.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز ادامه داد: اکثر نمایندگان وزارت صنایع در سفارتخانه ها کاری انجام نمی دهند و بیشتر به دنبال هتل گرفتن و برخی نیز به دنبال دریافت پورسانت هستند و فقط در کشور عراق کارهایی انجام می شود.

وی یادآور شد: اینگونه نباید انتظار صادرات و کارهای بزرگ داشت زیرا توان رقابت بر روی قیمت را نداریم.

رازقی ادامه داد: بی‌توجهی به صادرات غیرنفتی یک درد ملی است و باوجود نامه‌نگاری ما به سازمان توسعه تجارت، جوابی برای ما نیامده که در صادرکننده ما انگیزه ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز همچنین گفت: با توجه به اینکه فارس یک استان کشاورزی است اختصاص یارانه حمل هوایی میوه و تره‌بار برای ما یک ضرورت است که انتظار داریم این امر محقق شود.

رازقی با انتقاد از برگزاری بیشتر نمایشگاه‌ها در تهران نیز گفت: چرا تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی باید در تهران برگزار شود؟ مگر فارس در حوزه گردشگری، انجیر یا خرما حرف برای گفتن ندارد؟ چرا شما کمک نمی‌کنید که این اتفاقات در کشور به‌ویژه در فارس وجود آید؟

وی در پایان نیز با انتقادی دیگر از نمایندگان اقتصادی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در سفارتخانه‌ها خاطرنشان کرد: انتظار داریم توجه ویژه‌ای به نمایندگان وزارتخانه شما در سفارتخانه‌ها شود که به‌جز یک مورد در سفارتخانه عراق، تقریباً وابسته فعال دیگری در سفارتخانه‌ها ندیدم بلکه بیشتر دنبال این هستند که هیاتی که به آنجا می‌رود برایشان هتلی بگیرند یا پورسانتی از این بابت دریافت کنند! که از این موارد بسیار است و به‌موقع در مورد آن صحبت خواهم کرد.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار