معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی از آغاز توزیع میوه تنظیم بازاری شب عید از امروز (پنجشنبه) خبر داد و گفت: قیمت میوه‌های تنظیم بازاری شب عید در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بر اساس وضعیت بازار هر منطقه متفاوت است و در تهران بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار هر کیلوگرم پرتقال درجه یک شمال ۱۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز درجه یک ۲۷۰۰ تومان در قالب این طرح عرضه می‌شود.
کد خبر: ۵۷۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 15 March 2018

به گزارش تابناک : وی با بیان اینکه مردم می‌توانند میوه‌های تنظیم بازاری شب عید را در قالب ۴۴۰۰ مرکز عرضه در سطح کشور تامین کنند افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار امسال قیمت میوه‌های تنظیم بازاری ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار میوه است و با توجه به شرایط مناسبی که در تولید میوه وجود داشته است، مردم هیچ دغدغه‌ای برای تامین مورد نیاز شب عید خود نداشته باشند. البته برخی از تصمیمات نیز بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در استان‌های مختلف به کارگروه‌های استانی آن که شامل سازمان حمایت، اداره صنعت، معدن تجارت، استانداری، جهاد کشاورزی و... بوده واگذار شده است که می‌توانند در این قالب زمان عرضه و حتی تعداد مراکز عرضه را افزایش دهند.

او ادامه داد: امسال خرید و ذخیره‌سازی میوه تنظیم بازاری شب عید بسیار بهتر از پارسال و با نظارت بیشتر و دقیق‌تر صورت گرفت به گونه‌ای که همه میوه مورد نیاز این طرح که ۶۰ هزار تن (۴۰ هزار تن پرتقال، ۲۰ هزار تن سیب) بود تا بهمن ماه امسال تامین و در استان‌های مختلف توزیع و ذخیره‌سازی شد و با توجه به اینکه خرید این میوه‌ها بر اساس کیفیت و اندازه مناسب صورت گرفته است مردم هیچ  نگرانی بابت کیفیت میوه‌های تنظیم بازاری شب عید نداشته باشند. همچنین توزیع این میوه‌ها از طریق ماشین‌های یخچال‌دار و با نظارت دقیق انجام شده است بنابراین اتفاقات برخی از بازه‌های زمانی و سنوات گذشته را بابت کاهش کیفیت این محصولات نخواهیم داشت.

شیبانی با اشاره به اینکه غرف سازمان میادین میوه و تره‌بار، سازمان تعاون روستایی، تعاونی‌های مصرف دولتی و کارگری و... در اختیار این  سازمان برای عرضه میوه‌های تنظیم بازاری قرار گرفته و نزدیک به ۱۷۰۰ واحد صنفی نیز با ما همکاری می‌کنند گفت: قیمت میوه‌های تنظیم بازاری شب عید مانند سال‌های گذشته مشخص نیست که یک نسخه برای همه کشور نوشته شود، چرا که نرخ این محصولات در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف متفاوت است بنابراین تصمیم بر آن شد تا در هر استان بر اساس تعیین قیمت میوه در بازار توسط سازمان حمایت، اداره صنعت معدن تجارت و استانداری، نرخ میوه تنظیم بازاری را ۱۵ درصد کمتر از آن در نظر بگیرند که برای تهران هر کیلوگرم پرتقال درجه یک شمال ۱۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز ۲۷۰۰ تومان به تصویب رسید.

او با بیان اینکه مردم در صورت شکایت یا بروز تخلف درباره روند، کیفیت و چگونگی عرضه میوه‌های تنظیم بازاری می‌توانند به دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی یا سازمان تعاون روستایی اطلاع دهند، اظهار کرد: ۶۰ هزار تن میوه ذخیره‌سازی شده برای شب عید بر اساس پیش‌بینی و جلسات متعدد در  نظر گرفته شده و به نظر نمی‌رسد هیچ مشکلی در این زمینه به وجود بیاید چرا که این میزان برای تنظیم بازار شب عید کفایت می‌کند و در صورت نیاز مجدد به میوه قابلیت تامین آن وجود دارد. البته در وزارت جهاد کشاورزی با نگاه تنظیم بازار به این طرح نگاه شده است نه تامین آن بنابراین کافی است درصدی از بازار را در اختیار بگیریم که قیمت‌ها کنترل شود و به مردم اجحاف صورت نگیرد.

بازار شب عید هر ساله داغ تر از هر روز و هر ماه است و به همین مناسبت نیز دولتمردان و در راس آن وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار شب عید میوه، پرتقال و سیب را به میزانی مشخص خریداری و در شب عید و ایام تعطیلات نوروزی در مراکز پیش بینی شده به قیمت دولتی به مردم فروخته می شود که امسال به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی وضعیت بازار میوه به دلیل تولید کمی و کیفی انبوه بسیار بهتر از سال های گذشته است.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار