عملیات ساخت سه دهنه پل در مسیر جاده هراز صبح روز شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
کد خبر: ۵۸۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 17 March 2018

به گزارش تابناک : عباس آخوندی صبح روز از مسیر جاده هراز وارد مازندران شد و در بدو ورود کلنگ ساخت این پل ها را به زمین زد.
این سه دهنه پل شامل پل دماوند به طول 350 متر، پل تکاور به طول 150 متر و پل ابتهاج به طول 150 متر است.
همچنین امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی ، هشت کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز به بهره برداری می رسد تا در ایام نوروز زیر بار ترافیک قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که این هشت کیلومتر مسیر تعریض شده در چند قطعه در جاده هراز است که آماده بهره برداری شده است.
عبدالله بهادری افزود: یکی از این قطعه های آماده بهره برداری در محدوده ' کلرد ' به ' چلاو ' حدفاصل کیلومتر 24 جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول دو و نیم کیلومتر است که یک دستگاه پل 25 متری هم در این مسیر ساخته شده است.
وی گفت: قطعه دوم در محدوده ' سیاه بیشه ' تا ' لهاش ' واقع در کیلومتر 35 جاده هراز به طول حدود سه و نیم کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و 100 متر و یک دستگاه پل به طول 30 متر ساخته و آماده بهره برداری شده است.
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یکهزار و 100 متر در منطقه ' بایجان ' در کیلومتر حدود 70جاده هراز معرفی کرد و گفت که در این قطعه هم یک رشته تونل 750 متری ساخته شده است.
وی اضافه کرد: چهارمین قطعه آماده بهره برداری به طول یک کیلومتر در محدوده ' لاسم' در کیلومتر حدود 90 جاده هراز در مسیر تهران به آمل است که در این قطعه هم دیوارسازی به طول یک کیلومتر انجام شده است.
بهادری هزینه اجرای این طرح ها را در مجموع حدود 600 میلیارد ریال اعلام کرد.
چهار خطه کردن جاده هراز از سال 89 آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پایان برسد.
وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حد فاصل آمل - بایجان به طول 62 کیلومتر، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول 7.5 کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول 29 کیلومتر تقسیم کرد.
با تکمیل مسیرهای باقی مانده این سه اولویت، تعریض و چهار خطه کردن تمامی 101 کیلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به پایان می رسد.

 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار