با توجه به احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران دمای هوا در برخی از مناطق این استان فردا یکشنبه به زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد که بیشترین کاهش مربوط به بلده در شهرستان نور با 5 درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد بود.
کد خبر: ۵۸۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 17 March 2018

به گزارش تابناک : براساس پیش بینی هواشناسی مازندران، به دنبال ورود یک سامانه سرد و بارشی از عصر روز جمعه گذشته، دمای هوا مناطق مختلف استان امروز شنبه بین 3 تا 17 درجه کاهش می یابد.هواشناسی مازندران همچنین وزش باد تند و بارش برف را در مناطق کوهستانی استان در این روز پیش بینی کرده است. جدول پیش بینی 3 روزه دمای هوای مازندران هم نشان می دهد که بیشترین کاهش دمای هوا در این مدت مربوط به «پل سفید» با 17 درجه است و کم ترین کاهش دمای هوا هم با 3 درجه در نوشهر و رامسر در غرب استان رخ می دهد. بیشینه هوای ساری مرکز مازندران هم امروز (شنبه) با 7 درجه کاهش نسبت به دیروز (جمعه) به 11 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

هشدار هواشناسی برای ساکنان آذربایجان‌شرقی

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی هم نسبت به احتمال بارش شدید باران و تگرگ و آبگرفتگی معابر در برخی مناطق استان هشدار داد.

براساس اعلام این اداره کل با توجه به آخریـن تصاویر رادار هواشناسی تبریز، در سـاعـات آینده، دربرخی نواحی استـان بارش شـدیـــد و رگباری بــاران، تـگرگ و آبگرفتگی معابرعمومی و سیــلابی شدن مسیـل ها دور از انتظار نیست.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

سازمان هواشناسی کشور هم از آغاز بارش‌ها از امروز درکل کشور خبر داد.

به گزارش این سازمان، این موج بارشی امروز (شنبه) طی چند ساعت کل غرب کشور و بخش‌های مرکزی را در بر خواهد گرفت. به طوری که در ارتفاعات زاگرس و استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی وغربی شاهد بارش برف خواهیم بود.

براساس این گزارش در این روز در مازندران، گیلان، گلستان، تهران و دامنه‌های البرز هم شاهد بارش باران و در ارتفاعات بالای یکهزار و ۵۰۰ متر شاهد بارش برف خواهیم بود، ارتفاع موج دریای خزر هم امروز به ۴ متر می‌رسد و صیادان و ساحل نشینان باید مراقب باشند.

این گزارش می افزاید، این موج امروز به نیمه شرقی می‌رسد و درگلستان، یزد، خراسان‌ شمالی و جنوبی و رضوی شاهد آبگرفتگی معابر خواهیم بود.

خلیج فارس هم در این مدت مواج می‌شود و در جنوب شرق کشور نیز در این روز شاهد وزش باد و گرد وخاک خواهیم بود، در قسمت‌هایی از هرمزگان و کرمان هم بارندگی خواهیم داشت.

 

 

 

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار