فرمانده انتظامی مازندران گفت: به رغم آنکه مازندران از نظر تردد جزو سه استان برتر کشور است اما از نظر میزان تصادف رتبه 16 را در کشور دارد.
کد خبر: ۵۸۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 18 March 2018

به گزارش تابناک : سردار محمود میرفیضی صبح یکشنبه در رزمایش مشترک نوروزی پلیس با اشاره به شعار امسال ناجا در نوروز با عنوان،آرامش با نظم و امنیت و آرامش بهاری گفت: مازندران با توجه به شرایط طبیعی و اقلیمی، به عنوان استان مقصد سفر و معبر است و شمار زیادی از مسافران از استان عبور می کنند و هر ساله با افزایش تقاضای سفر مواجه هستیم.
وی ادامه داد: در این راستا وظیفه نیروی انتظامی و دستگاههای خدماتی این است بتوانند خدمات مناسبی انجام دهند و با توجه به افزایش تقاضای سفر با محدودیت هایی در معابر و جاده های دسترسی داریم.
فرمانده انتظامی مازندران بحث سفرایمن، تلفات وصدمات رااز جمله دغدغه ها برشمرد و گفت: نیروی انتظامی و دستگاه های خدمات رسان هم پیمان هستند تا برای خدمات رسانی به مسافران و هم استانی ها تلاش کنند.
سردار میرفیضی به آمار نوروز 96 در حوزه تصادفات اشاره کرد و گفت: در کل در تصافادت 9 درصد و از نظر جان باختگان 38 درصد کاهش داشته ایم که نشانه رعایت بیشتر قوانین و مقررات است.
وی تصریخ کرد: با توجه به اینکه در سال جاری 141 هزار گواهینامه رانندگی و هفت هزار خودرو جدید در استان شماره گذاری شده و بر شمار مسافران افزایش می یابد باید نسبت به رعایت بیشتر قوانیم توجه کنیم.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در 11 ماه سال جاری 530 میلیون فقره تردد در محورهای استان صورت گرفته است میزان تردد در نوروز 96 را 37 میلیون فقره اعلام کرد و گفت: میزان تصادفات 11 ماه در مازندران حدود 2.2 درصد کل تصادفات کشور را تشکیل داده درحالی که از نظر ترددها رتبه های برتر داریم و از نظر شمار کشته ها 3.8 درصد تلفات کشور به مازندران اختصاص دارد.
وی گفت: در استان مازندران میزان تصادفات 304 تصادف به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت و 46 درصد کمتر از میانگین کشوری و در حوزه مجروحین 31 درصد کمتر و در جان باختگان 1.5 نفر کمتر از میانگین کشوری است.
میرفیضی گفت: طرح نوروزی پلیس از 24 اسفندماه شروع شده است و قرارگاه نوروزی نیز از امروز فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار