مدیر حوزه های علمیه کشور و امام جمعه میبد با تاکید بر حرکت های جدی تر در حوزه آموزش و پرورش، اکتفا بر وضع موجود را مطلوب ندانست و گفت: اگر بخواهیم سطح علمی را بالا ببریم، باید با دیدگاه های جدیدتری در این راه گام برداریم.
کد خبر: ۵۸۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 19 March 2018

حجت الاسلام علیرضا اعرافی روز یکشنبه در آخرین شورای اداری سال 1396 میبد افزود: 
باید به مردم اعتماد کرد و کارها را در بسیاری از زمینه ها به آنها سپرد و با جذب سرمایه، کار و کارآفرینی را رونق بخشید.
وی تصریح کرد: همه مدیران باید مبنا را بر این بگذارند که سال 97 اتاق فکر و یا به عبارتی اتاق اندیشه ورزی تشکیل دهند و با تحلیل و بررسی کارهای انجام شده، به سمت اجرای کارهای بزرگتری حرکت کنند.
امام جمعه شهر میبد، در ادامه فعالیت آموزش و پرورش و کارهای انجام شده در این حوزه را قابل تحسین دانست و یادآور شد: در این مسیر با عمیق کردن تلاش ها و هماهنگی ها به سمت تدابیر جدی تری حرکت کنیم و در این راه در جا نزنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه ای بلند مدت و به نفع کشور خواند و افزود: باید علاوه بر توجه به مباحث علمی، بر رشد اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.
حجت الاسلام اعرافی با اشاره ای به تلاش های صورت گرفته در حوزه خیری و قدردانی ویژه از آنها و لزوم کار بیشتر مسئولان برای مردم اظهار کرد: در سال 96 کارهای خوبی انجام شد، البته کارهای مهمتری نیز می توانست صورت گیرد که به دلایل مختلف اجرا نشد، و به خاطر تلاش هایی که انجام شد، جای قدردانی دارد.
وی همچنین وابستگی به نفت در مدیریت کشور را تاسف آور و ناراحت کننده دانست و گفت : بیش از 70 سال است که اقتصاد کشور با نفت مدیریت می شود و این الگوی غلطی است که باید اصلاح شود.
اعرافی افزود: باید بند ناف وابستگی به نفت را مدتها پیش قطع می کردیم و با اتکا به مردم، با خلاقیت و سرمایه گذاری تولید ثروت می کردیم.
همچنین نماینده مردم شهرستان های میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی بر پیگیری خط لوله انتقال آب زاینده رود به یزد در کمسیون امنیت ملی قول مساعد داد .
کمال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اخذ مجوز ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی برای ذخیره و آب مصرفی مردم میبد در فصل گرم سال یادآور شد: در باره منطقه ویژه اقتصادی نیز کارهایی در حال انجام است که در آینده ای نزدیک با ارائه طرح آن به صحن علنی مجلس، این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.
فرماندار میبد هم اظهار کرد: در بحث های فرهنگی هر کاری را که می توانیم برای رسیدن به جامعه ایمن و سالم و با نشاط، داشته باشیم با رعایت عرف و شرع انجام دهیم و آنچه را که عقل و شرع تایید می کند رعایت کنیم و ولو اینکه مورد عتاب و خطاب قرار گیریم.
حسین فلاح افزود: در کنار توجه به مباحث عمرانی و ساخت و ساز و آبادانی باید برمسائل نشاط و شادابی اجتماعی هم توجه شود.
وی تصریح کرد: کسی به خاطر خدمت رسانی به مردم ما را محکوم نمی کند و می تواند در قالب جشن ها و مسابقات ورزشی سالم ، نشاط و شادابی را به جامعه هدیه دهد .
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار