نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:
به گزارش تابناک سمنان ، حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه شاهرود به‌عنوان قطب گردشگری استان سمنان محسوب می‌شود اظهار کرد:در این راستا نیازمند تغییر نگاه مسافربری به مقصد گردشگری هستیم که قطعاً فرودگاه و مرز هوایی می‌تواند به این امر کمک شایانی کند.
کد خبر: ۵۸۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 19 March 2018
به گزارش  تابناک سمنان سید حسن حسینی شاهرودی صبح دوشنبه در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان‌های شاهرود و میامی به میزبانی فرودگاه شاهرود، ضمن بیان اینکه فرودگاه شاهرود در ۲۵ سال گذشته به دست توانمند مردم این شهرستان ساخته شد و امروز پروازهای این فرودگاه نیز با کمک همین مردم برقرارشده است، تأکید کرد: افق نگاه این فرودگاه از سوی مردم و مسئولان نه‌فقط پروازهای مسافربری بلکه مرز هوایی است.
وی افزود:مرز هوایی سبب می‌شود تا عتبات عالیات، حج، گردشگری، حمل بار و صادرات محصولات تولیدی در فرودگاه شاهرود به‌خوبی گنجانده شود که قطعاً منشأ توسعه اقتصادی استان سمنان محسوب خواهد شد.
عضو خانه ملت بابیان اینکه مرز هوایی و فرودگاه شاهرود دو مزیت ویژه شامل گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی و تولیدی را برای استان سمنان و به‌خصوص شاهرود به‌مثابه قطب گردشگری و کشاورزی این استان فراهم می‌کند، تأکید کرد: هدف‌گذاری ما باید پیگیری ایجاد مرز هوایی در این فرودگاه باشد چراکه زیرساخت‌ها امروز مهیا هستند.
حسینی شاهرودی با تأکید بر اینکه شاهرود به‌عنوان قطب گردشگری استان سمنان محسوب می‌شود چراکه دارای ظرفیت‌های بسیار وسیع این حوزه در بخش‌های عرفانی، طبیعی، معنوی، زیارتی، سیاحتی، درمانی و ... است، تأکید کرد: باید نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های گردشگری شاهرود شامل جنگل ابر، توران، ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی و ... داشته باشیم و در این راستا نیازمند تغییر نگاه مسافربری به مقصد گردشگری هستیم که قطعاً فرودگاه و مرز هوایی می‌تواند به این امر کمک شایانی کند.
وی افزود: دومین ویژگی فرودگاه شاهرود که در همان بدو ساخت نیز به آن عنایت می‌شد، انتقال بار و محصولات کشاورزان شاهرودی به‌عنوان قطب کشاورزی استان سمنان است که فعالیت در حوزه کارگو کردن فرودگاه شاهرود می‌تواند امکان صدور محصولات، توسعه اقتصادی و کشاورزی، روان‌سازی سرمایه‌گذاری و ده‌ها مزیت دیگر را فراهم سا
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس بابیان اینکه حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای جذب گردشگر، دانشگاهیان، سرمایه‌گذار، پزشکان و متخصصان، پژوهشگران و ... مؤثر است، تأکید کرد: فرودگاه و حمل‌ونقل ریلی که خوشبختانه در شاهرود امکان آن به‌خوبی فراهم است، زیرساخت‌ها و شاخص‌های توسعه محسوب می‌شوند که می‌بایست به توسعه آن نگاه ویژه‌ای داشت چراکه شاهرود دارای ظرفیت‌های بسیاری است و باید از آن بهره کافی را برد.
عضو خانه ملت  بابیان اینکه وضعیت کشور ما در خاورمیانه به لحاظ سوق‌الجیشی و استراتژیک مانند وضعیت شاهرود در ایران است، تأکید کرد: هم‌جوار بودن با پنج استان، وجود راه‌آهن شمال شرق(۱) در شاهرود، وجود زیرساخت‌هایی مانند فرودگاه، گردشگری، دانشگاه‌ها، کشاورزی، حیات‌وحش و ده‌ها مورد دیگر باعث شده تا این شهرستان دارای مزیت‌های ویژه‌ای نسبت به شهرهای مشابه باشد حتی به اذعان دبیرخانه مناطق آزاد کشور، شاهرود بهترین وضعیت را برای ایجاد منطقه آزاد اقتصادی دارد که باید این مزیت‌ها تقویت شود.
وی بابیان اینکه طرح منطقه اقتصادی شاهرود آماده است، تأکید کرد: راه‌آهن، راه و فرودگاه سه مزیت ویژه شاهرود برای ایجاد منطقه اقتصادی است که می‌تواند منشأ یک امتیاز بزرگ برای توسعه اقتصادی استان سمنان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار