سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران در استانه سال 97 از افتتاح نخستین برج موزه کشور در "برج دیده بانی" شهرستان بابل خبر داد .
کد خبر: ۵۸۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 19 March 2018

به گزارش تابناک : بهروز کشاورز افزود: در این موزه بیش از 50 اثر تاریخی و باستانی که قدمت برخی از آنها به عصر آهن می رسد به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه کشفیات تاریخی و باستان شناسی در محدوده شهرستان بابل در این موزه به نمایش گذاشته می شود ، گفت : در این موزه اطلاعات مربوط به مشاهیر این شهرستان و اسناد و تصاویر از شهرستان بابل و حومه نیز موجود است و اطلاعات کاملی از این شهرستان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.
سرپرست میراث فرهنگی مازندران بیان کرد : بنای برج دیدبانی بابل از جمله برج های مازندران است که خود به تنهایی برای علاقمندان دارای معماری و آثار تاریخی و فرهنگی قابل توجه است.
کشاورز گفت : این موزه با آخرین متد طراحی موزه با نورپردازی و جانمایی تمامی آثار به منظور تاثیرگذاری بیشتر در بازدیدکنندگان اجرا و به معرض نمایش گذاشته شد
برج دیده‌بانی بابل در مرکز شهر و در مجاورت با دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و متعلق به دوره پهلوی است که در سال 1351 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مازندران دارای 11 موزه و 2 سایت موزه باستان شناسی است که موزه تاریخ ساری ، موزه تاریخ بابل ، موزه تاریخ آمل ، موزه شهدای آمل ، سایت موزه گوهر تپه بهشهر ، خانه موزه نیما یوشیج ، مردم شناسی تنکابن و موزه تاریخ آلاشت بخشی از آن می باشد .
استان مازندران دارای 2 هزار و 800 اثر شناسایی شده تاریخی است که از این تعداد تاکنون 700 اثر تاریخی، 40 اثر معنوی، 20 اثر طبیعی و یک اثر جهانی به ثبت رسیده است و بقیه در فهرست تشکیل پرونده و فرایند قانونی ثبت قرار دارد .

 

 

منبع : مازندران آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار