مجری و تهیه‌کننده برنامه سفیران گفت: با توجه به استقبال مردم آبادان هماهنگی‌های لازم با سفیر برزیل جهت سفر به آبادان، این برنامه اردیبهشت امسال انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۸۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 22 March 2018

عبدالله عبدی اظهار کرد: هدف برنامه سفیران توسعه مناسبات جمهوری اسلامی و تأمین منافع ملی از طریق دیپلماسی رسانه‌ای است، دیپلماسی رسانه‌ای کمک می‌کند منافع ملی را نزد عالی‌ترین مقام کشورهای دیگر حاضر در جمهوری اسلامی ایران مطالبه کنیم.

وی افزود: قبل از هر برنامه‌ای بررسی‌های لازم جهت طرح موضوعات در حضور سفیر آن کشور، انجام می‌شود، با توجه به اینکه سفیر هر کشوری نماینده عالی آن کشور در ایران است، صحبت‌ها و دیدگاه‌های ملت و کشور خود را منعکس می‌کند.

مجری برنامه سفیران در مورد موضوعات گفت‌وگو بیان کرد: سعی می‌کنیم در گفت‌وگوهایی که در این برنامه داریم بخشی از مطالبات جمهوری اسلامی و موارد موردنظر را پیگیری کنیم.

وی گفت: قبل از گفت‌وگو با سفیر برزیل، در جلسه اتاق فکر برنامه موضوعاتی که قرار بود موردبحث قرار گیرد ، مطرح شد و طی بررسی‌های انجام‌شده متوجه شدیم مردم شهر آبادان نگاه ویژه‌ای به کشور برزیل دارند.

عبدی عنوان کرد: هرچند این نگاه یک نگاه مردمی و فارغ از نگاه‌های رسمی در جمهوری اسلامی ایران بود اما به‌عنوان یک موضوع موردتوجه مردم شریف‌آبادان و تیم فکری این برنامه قرار گرفت .

تهیه‌کننده برنامه سفیران بیان کرد: در برنامه‌ای که مردم آبادان مشاهده کردند دو جنبه مطرح بود، جنبه اول طنز شیرین موضوعی که نشان‌دهنده روحیه انسان دوستانه مردم آبادان بود و حاکی از خونگرمی و محبت بین ایرانیان با سایر ملل است.

وی افزود: طرح پرسش از سفیر برزیل به‌منظور سنجش میزان اطلاع او از این روحیه بزرگ‌منشی بخشی از ایران عزیز به نام آبادان بود. هرچند این پرسش، شیرینی و طنزی فاخر درون خود داشت اما نمایانگر گوشه‌ای از روحیه صلح‌جو و طبع لطیف مردم ایران همچنین نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن کهن ایرانیان در عرصه بین‌الملل بود.

مجری برنامه سفیران اظهار کرد: در بخش دوم همین گفت‌وگوی کوتاه مطالبه گری در حوزه آنچه باعث شادی مردم شریف‌آبادان و ثبت، نام آبادان به‌عنوان نمادی از صلح‌طلبی و روحیه مسالمت جوی ملت ایران در قلب آمریکای جنوبی را به دنبال داشت .

وی گفت: به نظر می‌رسد همین موضوع در بین مردم آبادان از استقبال ویژه‌ای برخوردار شده و این رخداد می‌تواند باعث نزدیکی دل‌ها و دوستی ملت‌های بزرگ ایران و جمهوری فدراتیو برزیل شود.

عبدی اظهار کرد: پس‌ازاین گفت‌وگو همان‌طور که سفیر محترم برزیل جناب آقای سانتوس در برنامه اشاره کرد برای تحقق این موضوع نیازمند جلسه‌ای با مدیران عالی شهری آبادان و بازدید وی از شهر آبادان است.

وی گفت: با توجه به استقبال مردم شریف آبادان هماهنگی لازم با سفیر برزیل جهت این بازدید انجام شد و امیدواریم این بازدید در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ صورت پذیرد.

مجری برنامه سفیران بیان کرد: در صورت همکاری مسئولان شهرآبادان این بازدید می‌تواند با پوشش تلویزیونی شبکه ۵ جمهوری اسلامی در قالب برنامه مختلف صورت گرفته و بخشی از نشاط و شور مردم آبادان را به تصویر بکشد.

عبدی عنوان کرد: طبیعی است که همچنین مسئله‌ای نیازمند هماهنگی مسئولان شهری است و برنامه سفیران به‌عنوان یک رسالت رسانه‌ای و ایجاد روحیه و نشاط مردم آبادان بخشی از هماهنگی‌های این موضوع را انجام داده است اما تحقق این موضوع با تأیید و هماهنگی مراجع زیر صلاح کشور و تأیید سفیر محترم برزیل است و در چارچوب بازدید سفرای کشور خارجی از نقاط مختلف کشور جمهوری اسلامی قرار دارد.

وی افزود: حضور سفیر برزیل با توجه به علاقه‌مندی وی به توسعه سرمایه‌گذاری‌های پایدارمی تواند منافع خوبی را برای شهر آبادان داشته باشد بنابراین به نظر می‌رسد مسئولان شهر و بخش خصوصی در آبادان و منطقه آزاد اروند باید طرح‌های جالبی در حوزه‌های موردنظر برای جلب سرمایه خارجی داشته باشند.

مجری برنامه سفیران اظهار کرد: امیدواریم در صورت برنامه‌ریزی و مدیریت درست این رویداد چند پروژه مهم توریستی و یا صنعتی در شهر آبادان اتفاق بیفتد همچنین توافقات بر سر صادرات کالاهای تولیدی شهر آبادان به برزیل صورت گیرد که این موضوع یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد اروند خواهد بود.

عبدی بیان کرد: همچنان پیشنهاد می‌شود مرکز رشد آبادان با کمک پارک علم و فن‌آوری استان خوزستان کالاهای دانش‌بنیان تولیدی جوانان آبادان را برای ارائه به زبان انگلیسی آماده کنند و همچنین شرکت‌های که علاقه‌مند به جذب سرمایه‌گذاری هستند بهتر است صورت‌های مالی خود را مطابق استانداردهای مالی بین‌المللی حسابداری تنظیم و ارائه کنند.

وی افزود: این برنامه تنها زمینه این اتفاق را فراهم کرده و تبدیل آن به هرگونه تصمیم جدی‌تری بر عهده مسئولان است.

برنامه سفیران کاری از گروه اقتصاد شبکه پنج سیما است که در فصل اول برنامه از ۲۳ تا ۲۹ بهمن ۹۶ در ساعت ۲۲ بروی آنتن شبکه پنج سیما در ۷ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی و اجرای عبدالله عبدی پخش‌شده است و در سال ۹۷ سری فصل دوم این برنامه پخش خواهد شد

 

منبع: فارس

برچسب ها: سفیر برزیل ، آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار