مرسدس بنز لوکس ترین مدل از نسل سوم شاسی بلند GLS را با نام می باخ GLS به زودی روانه بازار خواهد کرد. این خودرو قرار است به رقابت با بنتلی بنتایاگا بپردازد.
کد خبر: ۵۸۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 23 March 2018

به گزارش تابناک : این خودرو در حال حاضر در دست توسعه است و احتمالا مدل کانسپت آن در ماه آپریل در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی خواهد شد و سپس رونمایی از محصول نهایی نیز در ماه نوامبر در نمایشگاه خودروی لس آنجلس انجام خواهد شد.

به گفته ی یکی از مقامات مرسدس بنز مدل اس کلاس می باخ توانسته در بازارهای بسیاری فروش بالایی را تجربه کند و همین امر سبب شده تا دایملر به فکر تولید یک می باخ جدید باشد. برنامه نیز این است که یک می باخ شاسی بلند تولید شود که از هر نظر در مقایسه با مرسدس استاندارد ارتقا پیدا کرده باشد و سطوح بالایی از لوکس بودن را در اختیار سرنشینان قرار دهد.


همچنین مرسدس می باخ GLS در صورت تولید اولین مدل می باخ خواهد بود که در خاک آمریکا تولید می شود. تولید GLS در کارخانه ی توسکالوسا در ایالت آلاباما انجام خواهد شد.
 

مرسدس می باخ GLS

مهم ترین تغییر مرسدس می باخ GLS در مقایسه با GLS عادی به ظاهر بیرونی خودرو بر می گردد که در مدل می باخ شاهد استفاده از جلوپنجره و رینگ های متفاوتی هستیم که نمایی بسیار لوکس به خودرو داده اند. همچنین نامشخص است که آیا مرسدس می باخ GLS به صورت ۷ نفره به تولید خواهد رسید یا به صورت ۵ نفره.
 

مرسدس می باخ GLS

از نظر فنی، این خودرو دارای موتوری مشابه با مدل های AMG ۶۳ است و قدرت مورد نیاز آن از یک موتور هشت سیلندر ۴ لیتری تامین می شود که دارای توربوشارژر بوده و می تواند ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. موتور این خودرو قبلا در مدل می باخ S۵۶۰ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. البته این احتمال نیز وجود دارد که مرسدس بنز اقدام به نصب موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری با قدرت ۶۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متری روی این خودرو کند.
 

مرسدس می باخ GLS

برخی گزارش ها نیز حاکی از این هستند که مرسدس در حال کار روی توسعه ی مدلی پلاگین هیبریدی از می باخ S۵۶۰ است که این موتور در صورت نهایی شد در مدل GLS می باخ نیز عرضه خواهد شد. این موتور هیبریدی از یک موتور بنزینی شش سیلندر وی شکل با قدرت ۳۶۲ اسب بخار و یک موتور برقی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتن متر تشکیل شده است که توانایی حرکت در حالت برقی تا مسافت ۵۰ کیلومتر را نیز دارد.

مرسدس می باخ GLS


مرسدس می باخ GLS دو رقیب اصلی به نام های بنتلی بنتایاگا و رنجروور AVAutobiography دارد و به زودی رولزرویس کالینان نیز به جمع این شاسی بلندهای فوق لوکس اضافه خواهد شد.

 

 

 

منبع : مشرق 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار