نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مسوولان باید زمینه های لازم برای ترغیب و تشویق شهروندان به خرید و مصرف کالای ایرانی و تحقق شعار سال 97 مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی را بیشتر فراهم کنند.
کد خبر: ۵۸۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 24 March 2018

به گزارش تابناک : آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز شنبه افزود: نامگذاری سال از سوی معظم له بر اساس حمکت ، شرایط و نیازهای جامعه انجام می شود و قطعا خرید کالای ایرانی جزو ضروریات نظام اسلامی است.
وی ادامه داد: برای تحقق شعار امسال که از اهمیت زیادی برخوردار است مردم و مسوولان هر کدام وظایفی بر عهده دارند، باید با جدیت برای اجرای آن توصیه های مقام معظم رهبری را انجام دهند تا شاهد شکوفایی اقتصاد ملی باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: مسوولان و برنامه ریزان باید عرصه را برای اجرای شعار امسال فراهم کنند تا مردم بیش از گذشته به خرید اجناس داخلی ارزش قائل شوند و بداننند که انجام آن به نفع کشور و تولید و اقتصاد ملی است.
ناصری یزدی تصریح کرد: فرهنگ سازی از دیگر مسائل مهم برای تحقق خرید کالای ایرانی است که رسالتی سنگین محسوب می شود و رسانه های گروهی ، مبلغان دینی ، نهادها و مراکز فرهنگی و تبلیغی نقش مهمی بر عهده دارند.
وی به اهمیت ارتقای تولید و کیفیت بخشیدن به کالاهای ایرانی به عنوان یک راهکار اساسی برای جلب مشارکت مردم در خرید اجناس داخلی اشاره کرد و برنامه ریزی برای اجرای آن را توسط تولیدکنندگان خواستار شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه به اهمیت آموزش و آگاهی دادن به مردم در خصوص اهمیت خرید کالای ایرانی و نقش آن در ایجاد تولید بیشتر و بهتر ، خودکفایی ، اشتغال و کمک به اقتصاد کشور اشاره کرد.
ناصری یزدی تاکید کرد: برای اینکه شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری در خرید کالای ایرانی محققق شود بر مسوولان و مردم است با جدیت و درک شرایط کشور و نیازها بیش از گذشته وظایف خود را انجام دهند.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان در نخستین نماز جمعه شهر یزد که در مسجد ملا اسماعیل برگزار شد، گفت: شعار امسال با وجود تکرار موارد مشابه اقتصادی در سال های گذشته، امسال خیلی جامع تر است و بسیاری از مشکلات کشور را حل خواهد کرد. 
وی اظهار کرد: برای تولید کالاهایی با کیفیت داخلی اندیشه ورز ، تحقیق کننده و مخترع باشیم. 
وی افزود: باید فرهنگ وابستگی را کنار گذاشت و با ایجاد عزت و غرور ملی به فرهنگ اصیل ایرانی تکیه کرد تا بتوان کالاهای خوب با کیفیت و ارزان قیمت تولید کنیم. 
نماینده ولی فقیه در استان لازمه این امر را افزایش تولید با کیفیت توسط تولید کنندگان ، حمایت مسئولان از آنها و همت مردم برای خرید کالاهای ایرانی عنوان کرد و گفت: در این صورت شاهد رونق اقتصادی و حفظ استقلال ، شخصیت ، آزادگی و غیرت ایرانی اسلامی خود خواهیم بود. 
همچنین امام جمعه یزد پنجشنبه شب در دیدار جمعی از مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، گفته بود که ورود اجناس نامرغوب و ارزان قیمت خارجی به کشور به صورت گسترده به تولید ملی ضربه می زند، برای جلوگیری از آن نیاز به اقدام اساسی، همکاری مردم و نهادهای ذی ربط است. 
این استاد حوزه علمیه یزد افزود: مسوولان باید از ورود اجناس خارجی که مشابه آن در کشور تولید و توسط افراد سودجو وارد می شود با نظارت و برنامه ریزی دقیق جلوگیری کنند. 
وی ادامه داد: عامل اصلی در ورود کالاهای خارجی به کشور سود محوری است که توسط برخی افراد در فعالیت ‌های اقتصادی انجام می شود و به هیچ وجه به نفع کشور ، اقتصاد ، تولید و اشتغال نیست. 
امام جمعه یزد تصریح کرد: برخی از این افراد فقط به دنبال کسب سود بالا از ورود اجناس بی کیفیت خارجی به کشور هستند که این کار آنها در سال های گذشته به تولید داخلی و اشتغال ضربه های سنگینی وارد کرده است. 
ناصری یزدی تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و اجناسی که امکان تولید مشابه آن در کشور وجود دارد باید روز به روز بر کیفیت تولید کالاهای داخلی و فرهنگ سازی برای خرید آن افزوده شود. 
مقام معظم رهبری سال 1397 را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری فرمودند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار