مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت که در تعطیلات نوروزی سال جاری 70 کنسرت در مناطق مختلف این استان با هدف نشاط آفرینی در جامعه برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 08 April 2018

به گزارش تابناک : احد جاودانی روز یکشنبه افزود : در این مدت 25 برنامه جنگ شادی هم در استان برگزار شد تا اوقات خوشی برای گردشگران و مهمانان نوروزی رقم بخورد .
وی توضیح داد : استان مازندران با توجه به جاذبه های گردشگری بویژه در نوروز جزو پر طرفدارترین مناطق گردشگر پذیر کشور است و این وضعیت اگر چه در بسیاری موارد به رشد و توسعه استان کمک مناسبی می کند ، اما نبود برنامه ریزی صحیح در مدیریت کلان این سفرها و ورود فرهنگ ها و خرده فرهنگ های مختلف به منطقه می تواند زمینه ساز آسیب به خصوص در حوزه فرهنگ را فراهم کند.
وی افزود : بر این اساس ، در ایام حضور گردشگران ، برنامه های گوناگون فرهنگی و هنری در جهت افزایش نشاط اجتماعی و نیز مدیریت اوقات فراغت مسافران مورد توجه جدی قرار گرفت که نوروزخوانی و تقویت سینماها برای نمایش فیلم های پرمخاطب هم از جمله آنها بود.
جاودانی گفت : نوروزخوانی به عنوان یک سنت قدیمی مازندرانی ریشه در اعماق فرهنگ عامه این دیار دارد و برابر برنامه ریزی از اواخر اسفند سال گذشته تقریبا در تمام شهرها و شهرستان های استان ، گروه های نوروزخوان ساماندهی شدند برنامه اجرا کردند که با استقبال بسار خوب مردم رو به رو شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران استقبال از مجموعه برنامه های فرهنگی نشاط افزا از سوی مسافران و مجاوران را خوب توصیف کرد و افزود : حدود 14 هزار نفر از اجرای هنرمندان بزرگ کشوری و استانی در قالب جنگ شادی در شهرهای رامسر، چالوس، کلاردشت و عباس آباد استقبال کردند.
وی ادامه داد : 16 سالن نمایش فیلم در استان جهت اکران آثار سینمایی میزبان بیش از 30 هزار تماشاگر بود که گردش مالی حدود 2 میلیارد ریالی را به همراه داشت.
جاودانی میزان فروش بلیت های کنسرت در استان را هم در این مدت حدود 60 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت : کنسرت ها با حضور خوانندگان مطرح کشوری در شهرهای رامسر، چالوس، تنکابن، کلاردشت، آمل، بابلسر، محمودآباد، نور، عباس آباد و ساری برگزار شد و در مجموع بیش از 70 هزار نفر در آنها حضور یافتند.
استان مازندران در تعطیلات نوروزی امسال از 27 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین سال جاری میزبان بیش از 15 میلیون نفر شب مسافر و گردشگر بود که نسبت به مدت مشابه سال پیش 32 درصد افزایش داشت.

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار