کیوان فرح زاد روز دوشنبه افزود : بیشتر این افراد دارای سابقه در این زمینه بودند که در پی اقدامات چند ماه گذشته ماموران مبارزه با انشعابات غیرمجاز و همکاری مشاوران حقوقی شناسایی شده اند.
کد خبر: ۵۸۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 09 April 2018

به گزارش تابناک : شرکت توزیع برق غرب مازندران عهده دار تامین برق دستکم ۵۷۰ هزار مشترک و صیانت از ۱۲ هزار کیلومتر شبکه و ۱۳ هزار پست توزیع برق در این منطقه است .
برخورد قانونی با گیرندگان انشعاب غیرمجاز برق از زمان ابلاغ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب ، برق ، گاز ، تلفن و فاضلاب در شهریور ماه سال ۹۶ وارد مرحله جدی شد.
بر اساس گزارش شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران ، حدود ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز برق در این منطقه شناسایی شد و حدود ۲۰ درصد تلفات شبکه هم ناشی از همین موضوع است .
رئیس جمهوری شهریور ماه سال ۹۶ در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی ، قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب ، برق ، گاز ، تلفن و فاضلاب را که مشتمل بر ۷ ماده و ۴ تبصره است پس از تائید شورای نگهبان به وزارت دادگستری ابلاغ کرد.
** کاهش چهار درصدی تلفات برق 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت :‌ ‌به دنبال این مصوبه قانونی ، فردی اگر بدون دریافت انشعاب مجاز آب ، برق ،‌ گاز ، شبکه فاضلاب و اشتراک خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات از این خدمات استفاده کند برابرقانون ملزم به پرداخت بهای خدمات مصرفی ، جبران خسارت و سایر حقوق مربوط به این بخش ها خواهد بود ضمن اینکه جریمه نیز می شود.
فرح زاد افزود :‌ علاوه بر مزیت های اعمال این قانون برای کاهش تلفات شبکه های برق در این مدت اقدامات دیگری نظیر ۳۴۱ کیلومتر کابل خود نگهدار فشار ضعیف خریداری و حدود ۲۴ هزار دستگاه کنتور معیوب و فرسوده نیز جمع آوری شد. 
وی بهسازی و اصلاح شبکه های فرسوده و نیز دریافت حدود ۹۴ میلیارد ریال وجه بابت واگذاری انشعاب غیردائم برق از دستکم ۶ هزار و ۳۷۲ متقاضی فاقد پروانه ساخت و صرف آن برای بهسازی شبکه با هدف تامین برق پایدار و مطمئن را از دیگر اقدامات انجام گرفته در این زمینه بیان کرد.
وی اظهار داشت :‌ چنین اقداماتی سبب شد تا در سال ۹۶ میزان تلفات شبکه های برق حدود چهار درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش یابد و از هدر رفت بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال از حقوق بیت المال در این مناطق گردشگرپذیر جلوگیری شود .
محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر با ۳۱ نقطه شهری و یکهزار و ۲۵۱ روستا ، شهرستان های هستند که زیر پوشش شرکت توزیع غرب مازندران قرار دارند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار