رییس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی ما این است که خروج آمریکا از برجام اتفاق نمی افتد زیرا این کار برای آنها هزینه دارد.
کد خبر: ۵۸۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 12 April 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری اظهار کرد: اگر آمریکایی ها از برجام خارج شوند، دیگر برجامی باقی نمی ماند و ما به قبل از برجام بازمیگردیم و اگر ما به قبل از برجام بازگردیم دیگر موضع قبل برجام را هم نخواهیم داشت.
نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد: ما تاکنون حسن نیت خود را ثابت کرده ایم، ولی آن ها پایبند نبودند، بنابر این جمهوری اسلامی ایران حق خود می داند که در صورت خروج آمریکا از برجام در همه زمینه های صلح آمیز بدون هیچ محدودیتی دست به تقویت فناوری هسته ای خود بزند.
ذوالنوری ادامه داد: در صورت خروج آمریکا از برجام، هزینه برای آمریکا و ترامپ سنگین خواهد شد و از این رو پیش بینی ما این است که آنان این کار را نمی کنند ولی اگر این کار را کردند ما یک روز هم در برجام نخواهیم ماند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است تصمیم خود درباره تمدید تعلیق تحریم ها و ادامه اجرای برجام را روز 12 مه (22 اردیبهشت) اعلام کند و اروپایی ها به تلاش های خود برای حفظ برجام ادامه می دهند.
دنیس راس مشاور پیشین هیلاری کلینتون و دستیار رییس‌جمهوری سابق آمریکا اخیرا اظهار داشت: نگرانی‌های من درباره خروج آمریکا (از برجام) عمیق‌ است، چنین کاری، بدون هیچ گونه تاثیر عملی، یک توهم درباره سرسخت بودن در برابر ایران ایجاد می کند. خروج از توافق (برجام) سبب انزوای آمریکا خواهد شد ولی ایرانی‌ها منزوی نخواهند شد.
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی نیز در مورد احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: دشمنان باید بدانند در شرایط برگشت‌پذیری برجام شرایط ویژه‌ای رقم خواهد خورد و زمانی که مسوولان بلندپایه نظام اراده کنند، ضرب شست ویژه‌ای برای برهم زنندگان این توافق خواهیم داشت.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار