معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش امروز برای دفاع از تمامیت ارضی کشور نیروی انسانی پرورش یافته دارد ضمن آنکه ما در بحث تجهیزات روی پای خود ایستاده ایم و همه نیازهایمان را خودمان تولید می‌کنیم.
کد خبر: ۵۸۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 12 April 2018

به گزارش تابناک : امیر حبیب الله سیاری در همایش روابط عمومی ارتش و فعالان رسانه‌ای با بیان اینکه در ابتدای انقلاب ارتش تنها نیروی مسلح و تنها مدافع انقلاب بود و منافقین و دشمنان می‌خواستند این مدافع را از انقلاب بگیرند عنوان کرد: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، شعار دشمنان این بود که ارتش نمی‌خواهیم، اما امام خمینی (ره) در اطلاعیه‌ای ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کردند و گفتند که ارتش باید در خیابان‌ها رژه برود و کسی حق ندارد در امور ارتش دخالت کند. 

وی افزود: ارتش تا زمان تاسیس سپاه تنها مدافع انقلاب بود و دشمنان که نتوانسته بودند مدافع انقلاب را از بین ببرند اختلافات قومی را راه انداختند و این ارتش بود که با نثار شهدای بسیار از تجزیه کشور جلوگیری کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: نیروی هوایی ارتش در دومین روز جنگ تحمیلی عملیات کمان ۹۹ را انجام داد و نیروی دریایی در شصت و هشتمین روز بعد از آغاز جنگ نیروی دریایی عراق را از بین برد.

امیر سیاری در ادامه وظیفه ارتش را دفاع از کشور و بازدارندگی در مقابل دشمنان دانست و گفت: ارتش امروز برای دفاع از تمامیت ارضی کشور نیروی انسانی پرورش یافته دارد ضمن آنکه ما در بحث تجهیزات روی پای خود ایستاده ایم و همه نیازهایمان را خودمان تولید می‌کنیم. 

معاون هماهنگ کننده ارتش به دیگر اقدامات و خدمات ارتش اشاره کرد و گفت: حضور ارتش در خلیج عدن و تامین امنیت دریایی از این طریق، چرخه اقتصادی کشور را در حرکت نگه داشته است. 

وی ادامه داد: بازدارندگی این است که اینقدر توان داشته باشیم که کسی به کشور طمع نکند و اگر ارتش، سپاه و دیگر نیرو‌ها دست در دست هم این توان دفاعی و بازدارندگی را ایجاد نکرده بودند دشمنان کاری را که در شرق و غرب کشور کرده با ما می‌کرد.

 

 

منبع : میزان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار