رئیس اداره ورزش و جوانان ساری از برگزاری همایش بزرگ پیاده روی مازندران به میزبانی مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 13 April 2018

به گزارش تابناک : حسین دلیری اظهار داشت:حرکت و تلاش یکی از ویژگی‌های حیات انسان دارای انگیزه و عاملی برای رشد و نشاط است.

وی افزود: ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی به عنوان گنجینه ای از باورهای فرهنگی اقوام ضمن داشتن پیوند ناگسستنی با یکدیگر، نشان هویت فرهنگ و میراث است.

دلیری بیان کرد: تامین سلامت، نشاط و شادابی در جامعه با توسعه ورزش همگانی محقق می‌شود که باید به این امر مهم توجه شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساری با بیان اینکه همایش پیاده روی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است، ادامه داد: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی استان همراه با بزرگ‌ترین گردهمایی ورزش‌های همگانی 21 اردیبهشت در سمسکنده ساری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش ایجاد فرهنگ سلامت، بهداشت و تندرستی به صورت نهادینه و ایجاد بستر مناسب جهت تثبیت بینش ورزش‌های همگانی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساری گفت: در گذشته بسیاری از ورزش‌های بومی با اقبال خوبی از طرف مردم مولجه می‌شد اما به مرور زمان فراموش شدند که در این راستا راه اندازی برنامه‌های ورزشی در محلات و روستاها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: مهم‌ترین رکن بحث اطلاع رسانی بوده که باید علاوه بر این امر در زمینه فرهنگ‌سازی نیز گام بردارند که با هدفمندی و برنامه‌ریزی لازم از ظرفیت روستا استفاده کنیم.

دلیری افزود: امیدواریم مردم به ویژه اهالی روستاهای مجاور حضوری گسترده و پرشور داشته باشند که به شرکت کنندگان جوایزی مانند دوچرخه، ادوات کشاورزی، تیلر باغی، توپ و اقلام ورزشی دیگر به قید قرعه اهدا می‌شود.

به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان ساری، برگزاری برنامه موسیقی‌های بومی، طبخ و ارائه غذاهای سنتی از برنامه‌های جانبی این همایش است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار