وزیر دفاع ژاپن با اشاره به حمله نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه گفت وضعیت سوریه برای کل جامعه بین المللی نگران کننده است.
کد خبر: ۵۹۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 15 April 2018

به گزارش تابناک : 'تسونوری اونودرا' امروز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران در توکیو گفت: ما اکنون در حال ارزیابی شرایط منطقه و تاثیرات و پیامدهای این حمله هستیم.
آمریکا، انگلیس و فرانسه در روزهای گذشته مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده و به این همین بهانه، سحرگاه دیروز به مناطقی از دمشق و حمص حمله موشکی کردند. 
وزیر دفاع ژاپن گفت: مشکلی که در سوریه بوجود آمده است و همچنین موضوع این حمله یک نگرانی بسیار بزرگ برای جامعه بین المللی محسوب می شود و موضوع دیگر نیز روابط رو به وخامت روسیه و آمریکاست.
وی به تاثیرات این موضوع بر منطقه آسیای شمال شرقی نیز اشاره کرد و گفت ما در حال ارزیابی این هستیم که تیره شدن روابط روسیه و آمریکا به دلیل مساله سوریه تا چه اندازه می تواند بر موضوع کره شمالی و شبه جزیره کره تاثیرگذار باشد.
'تارو کونو' وزیر خارجه ژاپن نیز با اشاره به برخی اظهارات که گفته شده است ژاپن این حمله را مشروع دانسته و از آن حمایت کرده است، گفت: ما جزو هیچ یک از طرفین این ماجرا نیستیم.
او با رد این موضوع و این اظهار نظرها که این حمله مشروع بوده است، تاکید کرد که ژاپن در جایگاهی نیست که بخواهد ارزیابی از این دست داشته باشد و حمله به سوریه را قانونی و مشروع بداند.
روزنامه ژاپنی از قول منابع دولت این کشور بدون اشاره به نام آنها آورده است اگر مشخص نشود دقیقا چه گروهی دست به این حمله شیمیایی زده است آن زمان نمی توان به آسانی از این حمله آمریکا و متحدانش به سوریه دفاع کرد.
این در شرایطی است که پیش از این 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن گفته بود که کشورش از حمله مذکور در ارتباط با این حمله شیمیایی حمایت می کند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار