رییس جنبش سیاسی ضدجهانی سازی (آنتی گلوبال) روسیه گفت: حمله نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه کمکی به تحقق اهدافی که ایالات متحده در سر دارد، نمی کند و این کشور نمی تواند با جنگ طلبی موفق شود.
کد خبر: ۵۹۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 15 April 2018

به گزارش تابناک : «آلکساندر ایونوف» روز یکشنبه اظهار داشت: استراتژی آمریکا در خاورمیانه، بویژه در سوریه شکست خورده و حمله غرب به این کشور برای حفظ وجهه است.
وی ادامه داد: کشورهای غربی تمام تلاش خود را برای سرنگونی حکومت بشار اسد بکار بسته اند اما این تلاش ها بویژه حمایت از تروریست ها و مسلح کردن آنان هیچ نتیجه ای برای غرب به همراه نداشته است.
رئیس جنبش سیاسی ضدجهانی سازی روسیه خاطر نشان کرد: حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه در واقع انتقام گیری از شکستی بود که تروریست ها در سوریه خوردند.
ایونوف با بیان اینکه دولت سوریه توانست همه تروریست ها را از غوطه شرقی سوریه بیرون کند، خاطرنشان کرد که غرب نمی تواند برتری دولت سوریه را بپذیرد.

**حمله شیمیایی بهانه ای برای حمله به دولت سوریه بود
رییس جنبش ضد جهانی سازی روسیه توضیح داد: غرب در ادامه سیاست های نادرست خود دست به صحنه سازی حمله شیمیایی به شهر دوما سوریه زد تا حمله خود به سوریه را توجیه کند.
وی افزود: در این فتنه، گروه کلاه سفیدها (گروهی از مخالفان دولت سوریه) شرکت داشتند و اقدامات به اصطلاح امدادرسانی و نیز فیلمبرداری این صحنه را انجام دادند.

** ترامپ نیاز به معالجه دارد
ایونوف با بیان اینکه شواهد حاکی از آن است که رئیس جمهوری آمریکا بیمار بوده و به معالجه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این دومین بار است که آمریکا با استناد به اخبار جعلی، سوریه را مورد حمله موشکی قرار می دهد.
وی رفتار ترامپ را غیرعادی توصیف کرد و اظهار داشت: بسیاری نمی دانند که چگونه می شود فردی که در امور کشورهای دیگر دخالت می کند و در فاصله کمتر از 20 دقیقه، دو توئیت متفاوت می نویسد، رئیس جمهوری ایالات متحده شده است.
این کارشناسان مسائل سیاسی با بیان اینکه ترامپ همچنان علیه حکومتی که بیش از 150 هزار کشته در راه مبارزه با تروریسم داده است، تلاش می کند، گفت: فقط از طریق نظامی می توان بر آمریکا فشار آورد.

**همکاری روسیه و ایران ضروری است
ایونوف در ادامه این گفت وگو بر لزوم همکاری و تعامل ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد و حمایت دو کشور از سوریه در شرایط کنونی را ضروری خواند.
کارشناس روس افزود: ترامپ همکاری ایران، روسیه و سوریه را مانعی در مسیر اجرای نقشه های آمریکا می داند و برای از بین بردن این اتحاد تلاش می کند.
کارشناس روس در ادامه با بیان اینکه ایران نه فقط از سوریه بلکه از امنیت و قلمرو خود دفاع می کند، خاطرنشان کرد: ایران در مبارزه با تروریسم در سوریه سهم مهمی دارد و همانند روسیه از این کشور در مقابله با تروریست ها حمایت کرده است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار