بارش برف و تگرگ محورهای کندوان، هراز ، سوادکوه و کیاسر در مازندران را لغزنده کرد و تردد در برخی از این محورها با زنجیر چرخ برقرار است.
کد خبر: ۵۹۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 16 April 2018

به گزارش تابناک : بارش برف و باران در مازندران از اواخر وقت روز شنبه هفته جاری شروع و طبق گزارش هواشناسی تا عصر امروز دوشنبه ادامه خواهد داشت.
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت که هر چهار محور اصلی این استان شامل هرا ( آمل- تهران) ، کندوان ( چالوس - کرج ) ، سوادکوه ( قائمشهر - تهران ) و کیاسر ( ساری - سمنان) برفی است.
عباسعلی نجفی در گفت و گویی افزود : بارش در محور هراز از پلور تا گدوگ به صورت ریزش تگرگ است. 
وی گفت : به دلیل بارش برف و تگرگ و لغزندگی جاده ها تردد در این محورها با کندی انجام می شود و ترافیک نیز در بعضی مقاطع سنگین و نیمه سنگین است.
مدیر راهداری مازندران از رانندگانی که قصد تردد در محورهای این خطه شمال کشور را دارند خواست تا ضمن داشتن زنجیر چرخ ، خودروهای خود را به سایر تجهیزات زمستانی نیز مجهز کنند.
وی گفت که گروههای راهداری با پاشیدن نمک و شن سرگرم پاکسازی جاده ها برای برقراری تردد هستند.
** تمامی محورهای مازندران باز است 
رئیس پلیس راه مازندران نیز ترافیک در محورهای اصلی این استان را سنگین و نیمه سنگین اعلام کرد و به رانندگان توصیه کرد تا با سرعت مطمئن حرکت کنند.
سرهنگ محمدرضا قدمی گفت که با وجود بارش برف و تگرگ تمام محورهای اصلی و فرعی این استان باز است و تردد در آن جریان دارد.
کارشناس مسوول پیش بینی و پیش یابی هواشناسی مازندران نیز گفت که شدت بارش برف و باران در این استان که از 48 ساعت پیش آغاز شد از عصر امروز کاسته می شود.
ابراهیم تاکامی در گفت و گویی  افزود : بر اساس پیش یابی نقشه های هواشناسی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته با قطع بارندگی ، دما نیز افزایش خواهد یافت.
دمای هوا شب گذشته در بیشتر مناطق کوهستانی مازندران به زیر صفر رسید و بلده در شهرستان نور با دمای هوای حدود پنج درجه زیر صفر ، سردترین نقطه استان بود .
در حال حاضر نیز دمای هوای شهر ساری 12 درجه بالای صفر است که در سردترین زمان به هفت درجه کاهش خواهد یافت .
براساس گزارش هواشناسی در نیمه نخست سال جاری میزان بارش ها در این خطه شمال کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد کم شد.

 

 

 

منبع : ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار