قیمت نفت در نخستین روز کاری بازارهای جهانی پس از حمله غرب به سوریه 1.21 دلار کاهش یافت و بشکه‌ای 71.37 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۵۹۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 16 April 2018

به گزارش تابناک : با باز شدن بازارهای جهانی پس از حملات هوایی غرب به سوریه، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از یک درصد کاهش یافت، این درحالی‌است که فعالیت‌های حفاری آمریکا نیز بر قیمت‌ها فشار آورد.

آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه 105 موشک به این کشور شلیک کردند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.21 دلار کاهش 71.37 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 1.04 دلار کاهش 66.35 دلار معامله شد.

به گفته تاجران، پس از حملات آخر هفته غربی‌ها، بازارها در آسیا با احتیاط و احساس آسودگی که بعید است حملات شدت یابد، آغاز به کار کردند.

بازارهای نفتی همچنین تحت تاثیر فعالیت‌های حفاری نفت در آمریکا تحت فشار قرار گرفت. شرکت‌های انرژی آمریکا 7 دکل نفتی را در هفته منتهی به 13 آوریل فعال کردند و در مجموع تعداد این دکل‌ها به 815 دکل رسید که بالاترین میزان از مارس 2015 به شمار می‌رود.

علی‌رغم این کاهش، نفت برنت هنوز به علت تقاضای سالم و درگیری‌ها و تنش‌های در منطقه غرب آسیا بیش از 16 درصد بالاتر از کمترین قیمتش در سال 2018 است که در ماه فوریه ثبت شد.

هرچند که سوریه، خود تولیدکننده بزرگ نفت نیست اما در سطح غرب آسیا که مهم‌ترینصادرکننده نفت در جهان است، تنش‌ها در این ناحیه می‌تواند بازارهای نفتی را متشنج کند.

بانک ای‌ان زد اعلام کرد: «سرمایه‌گذاران همچنان در مورد تاثیرات یک درگیری گسترده در غرب آسیا نگرانند.»

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار