رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از اعضای فراکسیون حمایت از صادرات مجلس شورای اسلامی خواست قانونی را برای حمایت از صادرات غیرنفتی تصویب کنند.
کد خبر: ۵۹۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 17 April 2018

به گزارش تابناک : علی همتی در نشست هم اندیشی با اعضای فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود قانون در حوزه صادرات غیرنفتی، اضافه کرد: باید به موضوع صادرات به عنوان فراکسیون حمایت از صادرات به معنای واقعی بپردازید و قانون ویژه صادرات را به تصویب برسانید.
وی ادامه داد:شاید تنها استانی باشیم که درسال گذشته 12 کارگروه توسعه صادرات تشکیل دادیم که حاصل آن پنج صادر کننده نمونه کشوری بود و توانستیم رتبه دوم کشور را داشته باشیم.
رئیس سازمان صنعت و معدن فارس بیان کرد: در حال حاضر هزینه حمل هوایی هر کیلوگرم بار مسافری 700 هزار تومان است اما برای کالای صادراتی 2 میلیون و 100 هزار تومان است که لازم است برای حمایت از صادرات این هزینه‌ها کاسته شود.
همتی با اشاره به تاثیر و نقش ارز در صادرات اظهار کرد:به عنوان یک مسئول دولتی نمی توانم مطلب و مشکلات نوسان ارز را باز کنم ولی علاقه مندم که دوستان به عنوان بخش خصوصی مساله را باز کنند و بدون دغدغه و لکنت زبان مشکلات این بخش را به گوش نمایندگان برسانند.
وی با بیان اینکه استان فارس قبل از انقلاب در آمایش های سرزمینی که شکل گرفته بود به عنوان استان برق و الکترونیک شناخته می شد افزود: در بحث تحریم اولین بخش هایی که آسیب می بیند صنایع IT است ، سیستم الکترونیک و فناوری قطع می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بر چه اساسی در استان فارس که مشکلات آب دارد و امروز یکی از اساسی ترین مشکلات آن است، تمام صنایع آب بر را در شعاع خود قرار داده که در این ارتباط بحران های جدی خواهیم داشت.
همتی افزود: اگر جواز صنعتی قرار است صادر شود باید به مسائل زیست محیطی و زیرساخت ها توجه شود، در واقع صادرکننده مجوز اول باید در نقش مشاور طرح باشد.
وی ادامه داد: در سال گذشته 20 درصد رشد صادرات غیرنفتی داشتیم، در این سال 200 میلیون دلار شمش فولاد به خارج از کشور صادر کردیم و استان فارس یک استان فولادی شد.
همتی گفت: 250 طرح بزرگ و کوچک اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری در حوزه صنعت و معدن فارس افتتاح می‌ شود که 
از این طرح ‌ها هشت طرح بزرگ با 9 هزار و 787 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره برداری می‌رسد که زمینه اشتغال سه هزار و 100 نیروی کار را فراهم می‌کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: طرح آلومینیوم جنوب در لامرد یکی از این طرح‌ها است که پنج هزار میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری شده است و ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش آلومینیوم در سال را دارد.
همتی بیان کرد: طرح تولید آهن اسفنجی هم با ظرفیت 800 هزار تن در سال اواخر پارسال افتتاح شد و امسال هم طرح توسعه این صنعت با 280 میلیون دلار سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار