مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در امامزادگان شاخص استان گفت: برگزاری جشن های مذهبی و آشنایی با سیره خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) از راه های تحقق تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی هستند.
کد خبر: ۵۹۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 18 April 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز (29 فروردین) گفت: جشن اعیاد شعبانیه به مناسبت ولادت های حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام) و امام سجاد(علیه السلام) در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه دیار علویان نظیر امامزادگان عباس ساری، ابراهیم بابل، عبدالوافی عباس آباد، ابراهیم آمل، سید حسین شیرود تنکابن و جمشید کیا سلطان رویان نور از جمله امامزادگان شاخص دیار علویان برگزار می شود.  

 

وی با اشاره به ولادت حضرت مهدی موعود(عج الله تعالی فرجه الشریف) در نیمه شعبان اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه به عنوان نهادی فرهنگی و مذهبی هر ساله در نیمه شعبان به صورت خودجوش و مردمی، برنامه هایی متناسب و متنوع را در امامزادگان و مساجد مازندران برگزار می کند.

 

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: مولودی خوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی، اجرای مسابقه، سخنرانی با موضوع اعیاد شعبانیه از جمله برنامه های اوقاف و امور خیریه مازندران در امامزدگان شاخص وبقاع متبرکه دیار علویان در ماه شعبان به شمار می آیند.

 

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تاکید دارند که برگزاری جشن های مذهبی و آشنایی آحاد مردم به ویژه نسل جوان با سیره خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) و ترویج فرهنگ ائمه اطهار(علیهم السلام) از راه های تحقق تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی هستند.

 

هزار و 361 امامزاده و  بقعه متبرکه در مازندران وجود دارند که از لحاظ تعداد در سطح کشور، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار