نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که براساس آن جمعیت‌ها، انجمن‌های صنفی و انجمن‌های اسلامی در شمار احزاب سیاسی قرار می گیرند، مخالفت کردند.
کد خبر: ۵۹۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 18 April 2018

به گزارش تابناک : نمایندگان در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که با امضای 51 نماینده تهیه شده است، رای منفی دادند.
یک فوریت این طرخ 84 رای موافق، 66 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر را کسب کرد.
در این طرح پیشنهاد شده است سه تبصره به ماده یک قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی اضافه شود که براساس یکی از این تبصره ها، جمعیت‌ها، انجمن‌های صنفی و انجمن‌های اسلامی در شمار احزاب سیاسی قرار می گیرند. 
قاسم میرزایی نکو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در خصوص دلایل مطرح شدن طرح اصلاح ماده یک و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی با قید یک فوریت گفت: با این اصلاح مشکلات اجرایی، حقوقی و ثبتی بیش از 600 تشکل حزب و سمن حل می‌شود.
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در مخالفت با یک فوریت این طرح تاکید کرد: مشکلات ارزی، گرانی‌های لجام گسیخته و ناامنی های شغلی نسبت به این درخواست فوریت بیشتری دارد.
وی افزود: در کدام کشور 500 حزب فعالیت دارد در حالی که درایران 500 حزب فعالیت می کنند. امروز در دنیا دو یا سه حزب فعالیت می کنند. آیا در ایران تا این حد حزب نیاز داریم، چرا می خواهید با تبدیل انجمن‌های اسلامی، جمعیت ها و انجمن‌های صنفی به حزب، بنیاد کار سیاسی را نابود کنید.
نماینده مردم ورامین در مجلس یادآور شد: قانون انجمن های صنفی و بنیادها را مشخص کرده است و نیازی نیست که انجمن‌های صنفی و اسلامی را به حزب تغییر ماهیت دهیم، از آقای میرزایی نکو که خود یک چهره سیاسی است تعجب می کنم که چرا چنین طرحی را مطرح کرده است.
در ادامه حسن کامران نماینده اصفهان در موافقت با یک فوریت طرح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه های سیاسی گفت: در کشور مسئله جناح راست و چپ نداریم، بلکه مسئله فقر و غنا مطرح است. یک جریان سالم، جریانی است که مجانی برای مردم کار کند که قربانش بروم چنین جریانی هم در کشور نداریم.
وی بایادآوری این موضوع که موافقت با اعطای مجوز به انجمن ها و جمعیت ها موجب قانون مدار شدن آنها می شود، تصریح رد: اگر جمعیت و انجمنی خلاف قانون عمل کرد باید طبق قانون با آن برخورد شود بنابراین کار موجب قانون مدار شدن آنها می‌شود.
وی اضافه کرد: همه شعار دفاع از ولایت و نظام سر می‌دهیم ولی اشکالات زیادی هم داریم، بنابراین باید اجازه دهیم انجمن ها شکل بگیرند، مهم این است که اجازه ندهیم «یاران هفت خط» شکل بگیرند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار