مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از حذف دفترچه بیمه سلامت در بیمارستانهای دولتی تا ۶ ماهه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۹۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 20 April 2018

به گزارش تابناک : طاهر موهبتی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ارتقاء کمی و کیفی خدمات و استقرار سامانه الکترونیک مهمترین برنامه سازمان خواهد بود، به حذف دفترچه بیمه سلامت در 128 بیمارستان‌های دولتی در سال 96 گفت: در 6 ماه اول سال97 نیز در همه بیمارستانهای دولتی، دفترچه بیمه سلامت حذف می شود.

وی افزود: این طرح با هدف همپوشانی بیمه‌ها و نیز با توجه به قانون مجلس به صورت کامل اجرا خواهد شد.

موهبتی ادامه داد: خدمات الکترونیک و پایگاه بیمه ای نگرانی ها درباره همپوشانی را برطرف می کند و فراهم آوردن زیرساختارها را در 6 ماه امسال فراهم خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات سازمانهای بیمه ای در طول 20 سال اخیر، هزینه کردن بیش از اعتبارات سازمان‌های بیمه گر است که باعث زیان و کسری بودجه می شود بنابراین باید سازمان‌های بیمه گر به اندازه سقف تعهد خود خدمت دهند و اگر نهادی در مسولیت های خود تخلف و پایبند نباشد طبق قانون باید پاسخگو باشند و جبران خسارات کنند.

موهبتی بیشتر هزینه های بیمه ای در سازمان بیمه ایران را به دلیل تجویز داروها توسط پزشکان برشمرد که بر این مبنا و برای جلوگیری از تجویز داروهای غیرضروری و گران قیمت تاکنون و تا سال گذشته 36 راهنمای بالینی ابلاغ شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید بر نظم دادن به پرداخت معوقات به خدمت دهندگان حوزه سلامت گفت: این زمان تاخیر پرداخت بدهی ها را می پذیریم ولی باید قبول کرد که بیشتر این بدهی ها از گذشته برای ما باقی مانده است و مدیریت هزینه را سخت تر می کند.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار