نهمین دوره المپیاد دانش آموزی ' نانو ' به منظور کشف استعداد های برتر ، صبح فردا ( هفتم اردیبهشت) در شهرهای آمل ، بابل ، نوشهر ، تنکابن ، رامسر ، فریدونکنار و بابلسر برگزار می گردد .
کد خبر: ۵۹۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 26 April 2018

به گزارش تابناک : بیش از 19 هزار دانش آموز مقطع متوسطه از سراسر کشور در نهمین دوره المپیاد نانوی کشور با یکدیگر رقابت می کنند .
این دوره که آزمون تئوری (کتبی) می باشد، ساعت 10صبح فردا برابر با هفتم اردیبهشت در 128 شهر سراسر کشور به صورت همزمان و هماهنگ برگزار خواهد شد .
آزمون مرحله نخست از60 سوال تستی با سرفصل‌های نانومواد، نانوزیست فناوری، کاربردهای فناوری نانو، نانوشیمی، نانوفیزیک، مشخصه‌یابی و تجاری‌سازی تشکیل شده است. 
**حضور بیش از یکهزار دانش آموز مازندرانی در نهمین المپیاد نانو
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران به ایرنا گفت : یک هزار دانش آموز مازندرانی در نهمین دوره المپیاد نانوی با دانش آموزان کشور رقابت می کنند . 
اسفندیار نظری با بیان اینکه 45 درصد از شرکت کنندگان مازنی دانش آموز دختر و 55 درصد پسر می باشند افزود : فقط دانش آموزان پایه نهم تا پیش دانشگاهی می توانند در این المپیاد شرکت کنند .
وی اظهار کرد : این آزمون تئوری (کتبی) بوده و دانش آموزان برای راهیابی به مرحله علمی و عملی ، باید حداقل به 50 درصد سوالات پاسخ مثبت دهند .
معاون آموزش متوسطه استان مازندران با اشاره به اینکه آزمون راس ساعت 10 صبح آغاز می شود ، تاکید کرد : دانش آموزان آزمون فقط سه ساعت فرصت دارند تا به سوالات پاسخ دهد . 
نظری از دانش آموزان خواست تا در ساعت تعیین شده سر جلسه آزمون حاضر شوند و حتما کارت شناسایی و کارت ورود به جلسه را همراه خود داشته باشند . 
المپیاد دانش‌آموزی نانو هر ساله در دو مرحله به صورت برگزاری یک آزمون تئوری در سطح کشور و در مرحله دوم، برگزاری یک اردوی علمی و عملی برای برگزیدگان مرحله اول برگزار می شود و برگزیدگان نهایی با توجه به آزمون‌های مرحله دوم معرفی می شوند.
فعالیت‌هایی شامل برگزاری کارگاه‌های عملی در آزمایشگاه ، برگزاری دوره شبیه‌سازی در فناوری نانو ، برگزاری بازدیدهای تخصصی و عمومی از مراکز تحقیقاتی نانو ، مقاله‌نویسی علمی ، آزمون تئوری و شفاهی نهایی ، به عنوان بخش‌های اصلی اردوی علمی و عملی مرحله دوم المپیاد هستند. 
در هشتمین دوره المپیاد نانو 23 هزار و 519 نفر شرکت کردند و استان کردستان، کرمانشاه و مازندران به ترتیب بیش‌ترین ثبت‌نامی را در این آزمون داشتند .
دانش آموزان مازندرانی توانستند در پایان دوره هشتم سه مدال طلا کسب کنند و مازندران به رتبه دوم کشور دست یافت. 
هدف از برگزاری المپیاد نانو را می توان در شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی ، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه فناوری نانو و کمک به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه نانو برشمرد . 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار