رئیس کل گمرک گفت: موضوع افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان گمرک از محل اصلاح لایحه مالیات ارزش افزوده را مطرح کردیم، اما تاکنون پاسخی دریافت نشد.
کد خبر: ۶۰۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 06 May 2018

به گزارش تابناک : فرود عسگری رئیس کل گمرک امروز در جریان بازید از گمرک سرخس خراسان رضوی و افتتاح ایکس‌ری کانتینری موبایلی که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سرخس انجام شد، اظهار داشت: در رابطه با موضوع جابه جایی نیروی انسانی و تغییرات منابع انسانی، در حال استانداردسازی هستیم و این موضوع ضرورت دارد تا به تدریج کارمندان از مناطق مرزی به استان‌ها جابجا شوند.

وی با اشاره به اینکه باید دریافتی حقوق همکاران در مرزها را افزایش دهیم، تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی مجلس، در رابطه با تبصره لایحه مالیات ارزش افزوده رایزنی کردیم، تا این بخش اصلاح شود و عایدی نصیب گمرک شود، زیرا 13 هزار میلیارد تومان از مالیات ارزش افزوده توسط گمرک وصول می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد در رابطه با افزایش حقوق کارکنان گمرک گفت:‌ پیشنهاد افزایش حدود 50 درصدی حقوق کارکنان گمرک را در جلسه‌ای با رئیس سازمان اداری و استخدامی مطرح کردیم، اما انتشار نامه دکتر حجتی وزیر جهاد کشاورزی در رسانه‌ها کار ما را خراب کرد.

وی افزود: از محل ماده 160 قانون امور گمرکی و 217 قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانیم شرایط بهتری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: بحث این بود که این افزایش برای کل کارمندان دولت باید لحاظ شود، یا برای هیچ‌کدام اعمال نشود.

رئیس کل گمرک تصریح کرد: پیشنهاد ما این بوده تا از محل 3 درصد وصول عوارض، در لایحه مالیات ارزش افزوده به جای سازمان امور مالیاتی، دستگاه‌های وصول‌کننده لحاظ شود، تا بتوان حقوق کارکنان گمرک را با سازمان‌های هم جوار یکسان‌سازی کرد.

در این نشست، رحیمی‌زاده مدیر گمرک سرخس به مشکلات و کمبود امکانات رفاهی و منازل سازمانی اشاره کرد و گفت: گمرک سرخس از اهمیت فراوانی در رابطه با ترانزیت و صادرات و واردات به کشورهای آسیای میانه دارد، اما رسیدگی به آن کم است، امکانات رفاهی و منازل سازمانی گمرک کیفیت ندارد و سالهاست زمین یک هکتاری افتاده و اگر بودجه بدهند، می‌توانیم برای کارمندان مجموعه فرهنگی، رفاهی ایجاد کنیم.

 

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار