سرپرست بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت که 49 درصد بیماران دیالیزی استان سابقه دیابت (قند خون ) داشتند .
کد خبر: ۶۰۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 06 May 2018

به گزارش تابناک : جواد بابازاده روز یکشنبه افزود : براساس سامانه ثبت بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون یک هزار و 300 بیمار دیالیزی در استان شناسایی شده است . 
وی ادامه داد : دیابت به همراه فشار خون از جمله عوامل بیماری های غیرواگیر هستند که در بروز بیماری مهلک دیالیز و از دست دادن کلیه افراد تاثیر دارد . 
دیابت یکی از عوامل ایجاد بیماری کلیوی و از کار افتادن کلیه هاست که بیماری کلیوی دیابت یا نفروپاتی دیابتی یکی از عوارض دراز مدت و شایع دیابت است که براثر اختلالات عروقی به دلیل بالا بودن قند در بدن اتفاق می افتد . 
دیابت بیشتر مواقع علت اصلی بیماری پیشرفته کلیوی است که با نام " بیماری کلیوی مرحله نهایی " شناخته می شود .
سرپرست بیماری های خاص دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : بیماران دیالیزی برای ادامه حیات می بایست هفته ای 2 یا سه بار توسط دستگاه های دیالیز خونشان تصفیه شود . 
وی تعداد تخت های دیالیز فعال در مازندران را 274 تحت اعلام کرد و افزود : این تعداد تخت در 21 مرکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول ارائه خدمات به بیماران دیالیزی بومی و همچنین مسافران است . 
بابازاده با اشاره به افزایش تعداد بیماران دیالیزی استان مازندران ، اضافه کرد : طی سالهای اخیر با روند افزایشی تعداد افراد چاق و مبتلا به بیماری دیابت نیز افزایش یافته است . 
وی بیشترین بیماران دیالیزی مازندران را مربوط به شهرهای ساری و آمل ذکر کرد و افزود : با توجه به پرجمعیت بودن این شهرها ، بیشتر بودن تعداد بیماران دیالیزی در آنها دلیل بر افزایش تعداد مبتلایان نیست .

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار