مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر تقویت اشتغال پایدار در استان گفت: استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در مازندران مطلوب نبود.
کد خبر: ۶۰۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 07 May 2018

به گزارش تابناک : کامران اصغری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال مازندران اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار از موضوعات و امور مهم دولت است که نیاز به حمایت و حضور خود مردم دارد.

وی افزود: طبق فراخوان دولت و بانک‌های اطلاعاتی بر اساس اعتبار تخشیصی عملکرد خود را برای بررسی طرح‌ها داشته باشند.

اصغری بیان کرد بررسی و ایجاد اشتغال با سه صل  نیاز، اهلیت و استقرار در استان آغاز که کمیته ای  با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل اجرا شد.

وی افزود: طبق بررسی میدانی وزارت کار، رضایت نسبی از طرح‌ها اعلام شد که در سامانه کارا اولویت‌های استان و تقاضاهایی که بیشترین فراوانی را داشتند مشخص شد که دو هزار و 741 طرح جهت پرورش دام بود.

مدیرکل کار مازندران گفت: از منابع صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی ابلاغ شده که متعهد به ایجاد شغل می‌شویم که از 468 طرح مصوب تنها به هشت طرح تسهیلات مناسب پرداخت شد که باید پیگیر باشیم.

وی تصریح کرد: عدم همخوانی  سیاست‌های دستگاه‌های تخصصی  با خط مشی ابلاغی  به بانک کشاورزی در خصوص برخی از رسته‌ها مانند گلخانه‌های زیر سه هزار متر مربع که وزارت جهاد پرداخت تسهیلات را اعلام کرد اما به بانک‌های کشاورزی استان ابلاغ نشد و مشکلاتی را برای صاحبان طرح ایجاد کرد.

اصغری افزود: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد طرح‌ها مربوط به کشاورزی است متاسفانه عدم پذیرش و عودت  طرح‌های غیر بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی از دیگر مشکلات صاحبان طرح‌ها است.

وی گفت:کشاورزی و منایع طبیعی صنایع و معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات،گردشگری، صنایع دستی، فعالیت‌های فرش دستباف و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بیشترین متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاداشتغال در استان است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار