برگزیدگان نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران در آیینی با حضور مسئولان ملی و استانی در همدان تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۰۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 08 May 2018
برگزیدگان نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران شامگاه دوشنبه در آیینی با حضور مسئولان ملی و استانی در همدان تجلیل شدند.
 
به گزارش ایرنا، در بخش تجلیل از مفاخر، خانواده‌های شهید محراب آیت الله مدنی امام جمعه اسبق همدان و نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری، شهید آیت الله مفتح مظهر وحدت حوزه و دانشگاه و یار امام راحل، مرضیه حدیدچی (دباغ) نماینده اسبق همدان در خانه ملت، سردار حاج حسین همدانی از شهدای مدافع حرم مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین از پدر شهیدان حاجی بابایی، مادر شهید محمد حسن صوفی، خانواده شهید علی چیت سازیان از نیرو‌های اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس و شهید امیر سرتیپ محمود واحدی فر با اهدای لوح‌هایی تقدیر شد.

در بخش تجلیل از برگزیدگان جشنواره در حوزه جلوه‌های ویژه بصری، هیات داوری از بین تولیدات راه یافته به این جشنواره به علت کاربرد جسورانه و خلاقانه تکنیک در ترکیب کار نمایشی، لوح تقدیر اثر شایسته را به اثر 'زیر این طاق کبود' متعلق به محمد جواد شجاعت‌مند اهدا کرد.

همچنین تندیس و دیپلم افتخار بهترین اثر دوم این بخش به 'نگین بر خاک' از آثار محسن چگینی و علی شریعتی و تندیس و دیپلم افتخار بهترین اثر اول به 'ربات کل' از حسین مظلوم اهدا شد.

در بخش فیلم بلند هیات داوران از بین آثار راه یافته به جشنواره لوح تقدیر اثر شایسته را به کارگردان 'طمع نامه' از سپهر علی محمد لو تقدیم کرد و تندیس نقره‌ای جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به 'عاشورائیان' اثر ناهید صمدی تعلق گرفت.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم در نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی به الهام ابراهیمی به واسطه تهیه اثر 'بازمانده' اهدا شد.

در بخش مجموعه و سریال، هیات داوران این بخش از بین ۵۸ مجموعه و سریال راه یافته به بخش داوری این جشنواره و از میان نامزد‌های بهترین دوبله، تندیس و دیپلم افتخار بهترین دوبله را به 'حمید رضا آشتیانی پور' به خاطر اثر پهلوانان تقدیم کردند.

'آرش قاسمی' به خاطر اثر فاخر 'شجاعان' موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار بهترین صدا گذاری شد و در بخش آهنگ سازان برگزیده 'هزار یک داستان' اثر مهدی قشقایی حائز رتبه نخست شد.
 
تندیس و دیپلم افتخار بهترین طنز پویانمایی نیز در این جشنواره ملی به اثر 'بیمار و خارانو' ساخته علی درفشی تعلق گرفت.

هیات داوران تندیس و دیپلم افتخار بهترین طراحی شخصیت را به رضا یدی خالق اثر 'پدر و پسر' اهدا کرد همچنین در هزار 'هزار افسان متعلق به امیر معین جایزه بهترین فضا سازی را کسب کرد.

هیات داوران در بخش انیمیت از بین نامزد‌های معرفی شده تندیس و دیپلم افتخار را به 'روبی و جوجه ها' اثر احسان انصاری ارائه کرد.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم نامه به اثر 'دوستان' ایمان شفیعا، تندیس بهترین کارگردانی به 'تاریخ از این ور' اثر اصغر صفار تقدیم شد.

جایزه ویژه هیات داوران، شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین اثر به 'هادی امیری' و رها فرجی' برای اثر 'جنگل دامون' تعلق گرفت.

'روبی و جوجه ها' از بابک و بهنود نکو به عنوان بهترین اثر از منظر تکنیکی و سرگرمی شناخته شد، تندیس و دیپلم افتخار بهترین اثر از نظر فرهنگی به 'هزار و یک داستان' علی رئیسی اهدا شد.
 
در این آیین از هنرمندان شاخص همدانی که آثار فاخری در سینمای کشور تقدیم مردم کردند شامل 'احمدرضا درویش'، 'محمد رضا سرشار' و 'بهرام عظیمی همدانی' تجلیل شد.

همچنین عبدالعلی علی عسکری از استاندار همدان به علت میزیانی شایسته این جشنواره و مهدی دهقان نیزی مدیرکل صدا و مرکز همدان مرکز همدان با اهدای لوح قدردانی کرد.

نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران از ۱۵ اردیبهشت امسال به میزبانی همدان آغاز به کار کرد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران به میزبانی همدان با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، استاندار همدان، نمایندگان استان همدان در خانه ملت و جمعی از هنرمندان شاخص حوزه کودک و نوجوان در مجموعه فرهنگی شهدای استانداری همدان برگزار شد.

این آیین با مارش نظامی رزم نوازان تیپ سوم شهید قهرمان ارتش و به مجری گری سیدجواد هاشمی از هنرمندان فعال در حوزه سینما آغاز شد.

این جشنواره دارای ۲ بخش تجلیل از مفاخر استان همدان و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار