بهاره رهنما، نویسنده و بازیگر تلویزیون و سینما درباره مطالعه گفت: من عادت کتاب‌خوانی دارم و اصلا تصویری نیستم. همیشه آماده‌ کتاب خواندن و برنامه‌ریزی برای مطالعه هستم.
کد خبر: ۶۰۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 09 May 2018

به گزارش تابناک : بهاره رهنما با حضور در غرفه‌ انتشارات نگاه ضمن خوشحالی از حضور و استقبال مردم از این دوره از نمایشگاه گفت: استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه شده ‌است ولی باز هم سرانه‌ مطالعه در میان مردم ما نسبت به مردم سایر کشورهای دیگر بسیار پایین است.

 

رهنما درباره‌ تاثیرگذاری نقش خود به عنوان یک نویسنده بر افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی مردم گفت: من حدود ۱۵سال است که در جراید مختلف، مشغول معرفی کتاب هستم ولی این موضوع اصلا وظیفه‌ من نیست بلکه این وظیفه‌ دولت‌هاست که از دوران دبستان در کتاب‌های آموزشی فرهنگ کتاب‌خوانی میان مردم را جا بیندازد.

 

او در مورد مدت زمان میزان مطالعه‌ خود افزود: من عادت کتاب‌خوانی دارم و اصلا تصویری نیستم. همیشه آماده‌ کتاب خواندن و برنامه‌ریزی برای مطالعه هستم. اگر به سفری بروم، حداقل یکی دو کتاب را تمام می‌کنم و شبی سه تا چهار ساعت برای مطالعه زمان می‌گذارم.

 

رهنما ادامه داد: من ‌به ‌طور همزمان بازیگری و نویسندگی را شروع کردم و تا به‌ حال حدود ۱۰ کتاب نوشته و در جراید و مطبوعات هم داستان‌های کوتاهی را به‌ثبت رسانده‌ام و من یک آدم دوشغله و تنها کسی در حوزه‌ سینما و ادبیات هستم که هر دو کار را به‌طور همزمان آغاز کرده‌ام.

 

نویسنده‌ کتاب «پای به جاده زدن» در پایان خاطرنشان کرد: از نظر من، اصولا هنرمندی که کار تصویر می‌کند باید با ‌قلم آشنا باشد چون نوشتن و بیان درونیات، آدم را به احساسی که در نقشش وجود دارد، نزدیک می‌کند. من به مخاطبان توصیه می‌کنم که کتاب آخرم «پای به جاده زدن» را بخوانند.

 

منبع : روزنامه نصف جهان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار