استاندار مازندران با اشاره به کمبود آب کشاورزی به خاطر کاهش نزولات آسمانی در استان گفت که دولت تدبیر و امید در قانون پنج ساله ششم، سازو کارهای لازم را برای رفع مشکل کم آبی در مازندران اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۶۰۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 09 May 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی روز چهارشنبه در همایش ائمه جمعه مازندران در مجموعه آموزشی و فرهنگی ساصد صلاح الدین کلا که با هدف نقش نمازجمعه در حمایت از کالای ایرانی برگزار شد، افزود : یکی از ماموریت های اصلی مسئولان دستگاه های متولی استان ، کاهش نگرانی و دغدغه کشاورزان در زمینه کم آبی است.
وی اظهارداشت : در گذشته به علت رواج کشت سنتی برنج توجهی به سیستم آبیاری کشاورزی به شیوه نوین در این استان نشده است و همین عامل باعث بروز مشکلات کم آبی در مازندران شده است .
استاندار مازندران ، برنامه ریزی برای ساماندهی آب های سطحی و جلوگیری از هدر رفت آن ، مکانیزه کردن زمین های کشاورزی به سیستم آبیاری نوین ، مدیریت در منابع تامین آب و نیز اختصاص اعتبارات لازم برای احیای آب بندان ها ، لایروبی رودخانه ها و نیز سدها را از مهم ترین اقداماتی نام برد که تاکنون در این زمینه انجام شده است.
وی در ادامه با ابراز نگرانی از سرریز فاضلاب ها و شیرابه های ناشی از زباله و فاضلاب به رودخانه های منتهی به دریای خزر گفت که چنین وضعیتی خسارت های جبران ناپذیری به محیط زیست این استان وارد کرده است.
*550 میلیون یورو برای تکمیل سد هراز 
استاندار مازندران گفت : بر اساس مصوبه سال 94 شورای اقتصاد حدود 550 میلیون یورو اعتبار برای تکمیل سد هراز در نظر گرفته شده بود و خوشبختانه سخنگوی دولت که نیز بتازگی از این سد بازدید کرد و وعده داد این اعتبار به صورت فاینانس برای این سد اختصاص یابد.
اسلامی افزود : با هزینه این میزان اعتبار و آبگیری این سد می توان حدود 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان را آبیاری کرد .
*چاه های غیرمجاز معضل اصلی در تامین آب کشاورزی مازندران 
استاندار مازندران چاه های غیرمجاز و جاری شدن آب های شور به سمت این چاه ها را به عنوان یک معضل مطرح کرد و گفت: هرچند برای تامین آب کشاورزی از لحاظ اعتباری هیچ مانعی وجود ندارد ولی جاری شدن آب های شور به سمت چاه های غیرمجاز جای نگرانی دارد .
*اجرای طرح بومگردی در 72 روستای مازندران 
نماینده عالی دولت در مازندران گفت که در حوزه گردشگری روستایی اقداماتی خوبی در مازندران انجام شده بطوری که در حال حاضر در 72 روستای استان طرح بوم گردی اجرا شد و به متقاضیان تسهیلات خوبی در این زمینه داده شده است.
وی افزود : بتازگی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی علاوه بر 20 میلیارد تومان ، حدود 10 میلیارد تومان دیگر نیز روز گذشته برای اشتغالزایی در روستاها اختصاص داده است .
استاندار مازندران در ادامه در خصوص نقد برخی از امامان جمعه در مورد عزل و نصب در دستگاه های اجرایی این استان گفت: امروز استانداری در عزل و نصب ها وابسته به هیچ حزبی نبوده و مسئولان را براساس شایستگی و توانمندی برمی گزیند.
اسلامی همچنین در مورد اظهار نظر امامان جمعه در مورد اختلاط مرد و زن در کنسرت های سنتی نیز گفت : مسئولان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر منطقه باید چنین اتفاقاتی را گزارش دهند ضمن آنکه از مسئولان این ادارات خواسته شد تا هنرمندان واقعی را شناسایی کنند تا بتوان ضمن رعایت احکام شرعی یک نشاط اجتماعی در این استان فراهم نمود .
امامان جمعه شهرستانهای استان در این همایش یک روزه ، تخصیص اعتبار برای جبران خسارت های سرمازدگی ، ایمن سازی راهها ، نظارت بیشتر بر طرح های سالمسازی دریا با هدف برخورد با پدیده بدحجابی ، ترویج فرهنگ حمایت از کالاهای ایرانی در مراکز دانشگاهی ، برخورد با فساد اداری ، کوتاه کردن روند بروکراسی اداری برای دریافت مجوزها و موافقت های اصولی متقاضیان واحدهای تولیدی ورفع کم آبی و تامین سوخت کشاورزان را از مهمترین راهکارهای رفع مشکلات در استان برشمردند .
در این همایش حضور نماینده ولی فقیه در استان ، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان، فرمانداران و امامان جمعه شهرستانهای مختلف مازندران حضور داشتند.
امامان جمعه در این همایش به بررسی نقش نمازجمعه در حمایت از کالای ایرانی پرداختند.
شهرهای استان مازندران دارای ۴۷ امام جمعه است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار