مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه بیش از ۱۵ استان کشور با بارش شدید باران مواجه می‌شوند؛ بارش پراکنده باران در سایر نقاط کشور و تهران نیز به وقوع می‌پیوندد.
کد خبر: ۶۰۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 10 May 2018

به گزارش تابناک : احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز و فردا نیز بخش‌های از نقاط مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه پیامد این سامانه بارشی بارش باران، رگبار و رعدوبرق در کشور است، افزود: شدت بارش‌ها امروز  در ایلام، کرمانشاه، لرستان، دامنه‌های زاگرس، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، کرمان، یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز جمعه نیز بارش‌ها به طور متناوب در غالب نقاط کشور ادامه می‌یابد و شدت بارش‌ها در شمال غرب، زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز، سواحل شمالی، شمال شرق و شرق کشور است.

به گفته وظیفه، شدت بارش‌ها در این روز برای کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز شنبه نیز سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود و تا اواخر وقت غالب نقاط به غیر از بخش‌های جنوب و جنوب شرق را در برمی‌گیرد که پیامد این سامانه بارشی نیز رگبار، رعدو برق و وزش باد شدید خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید موقتی در شرق کشور گفت: طی ساعات آتی وزش باد شدیدی در شرق کشور به وقوع می‌پیوندد که احتمال گردوخاک در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

وظیفه با بیان اینکه وزش باد شدیدی روز جمعه بخش‌هایی از عراق را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: این باد شدید بخش‌هایی از جنوب غرب کشورمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که احتمال گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان‌های خوزستان و ایلام وجود دارد.

وی، ارومیه با 4 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و بوشهر با 39 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 25 درجه بالای صفر رسید که طی ساعات آتی بارش پراکنده باران به وقوع می‌پیوندد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار