یک سوم سطح زیرکشت توت فرنگی استان مازندران در بهنمیر قرار دارد.
کد خبر: ۶۰۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 12 May 2018

به گزارش تابناک : رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:مازندران رتبه دوم سطح زیرکشت توت فرنگی را در کشور به خود اختصاص داده است.

حیدرپور در دومین جشنواره توت فرنگی در بهنمیر افزود: سطح زیرکشت توت فرنگی در مازندران یک هزار و 500 هکتار با تولید 15 هزار تن توت فرنگی است که مازندران رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: یک سوم  سطح زیرکشت توت فرنگی استان در بهنمیر است و از خصوصیات خاک بهنمیر می توان تنوع زراعت در این منطقه را شاهد بود چراکه  54 نوع کشت در بهنمیر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت توت فرنگی علاوه بر اشتغالزایی بالا ، دارای درآمد بالایی هم نسبت به زراعت‌های دیگر است گفت: دولت در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار حمایت‌های خوبی به کشاورزان می‌کند که برای اجرای این طرح‌ها 85 درصد کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد که برای قطعات کوچک نیز این طرح در قالب طرح‌های تجمیعی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در این منطقه شرایط مناسب و مستعدی برای کشت توت فرنگی وجود دارد، باید سعی شود از نظر فنی زمان کاشت و بهره برداری را بیشتر کرد تا از این فرصت حداکثر بهره برداری انجام شود.

 نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی هم، دراین جشنواره درخصوص مطالبات مردم بهنمیر گفت: یکی از مطالبات کشاورزان بهنمیر انتقال آب از سدالبرز به بهنمیر است  که تاکنون 33 کیلومتر کانال کشی با هزینه بیش از 50 میلیارد تومان انجام شده است و 10 درصد کار برای اتمام این پروژه مانده است.

رئیس صنف کشاورزی شهرستان بابلسر در این مراسم به معرفی تاریخچه کشت توت فرنگی در بهنمیر اشاره کرد و گفت: در این منطقه کشت توت فرنگی با ارقام دلندی، گیلاسی، دزفولی و سنندجی آغاز شد  و با کشت ارقام اصلاح شده خارجی مانند  دیاموند، گاویوتا، سلوا و کاماراسو ادامه یافت.

کریمیان ادامه داد: اقتصادی ترین رقم در این منطقه  "کاماروسو" شناخته شد که در حال حاضر در اکثر مزارع کشت می شود.

وی اظهار کرد: کشاورزان بهنمیر جزء کشاورزان نوگرا هستند و به همین دلیل نیازمند حمایت مسئولان در توسعه کشت این محصول در منطقه هستند.

وی گفت: کشت توت فرنگی هزینه زیادی دارد که کشاورزان در تامین این هزینه نیاز به حمایت‌های مالی مثل دریافت وام‌های حمایتی دارند.

 
 
00:0002:10
 
دانلود
 
 
 
منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار