اتحادیه اروپا به دولت محافظه کار انگلیس هشدار داد که زمان به سرعت می گذرد و مذاکرات برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه) با پیشرفت اندکی مواجه است.
کد خبر: ۶۰۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 15 May 2018

به گزارش تابناک : قرار است تا ماه مارس فرایند برگزیت اجرایی شود اما با این وجود مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا در این رابطه با کندی پیش می رود.

در همین رابطه اتحادیه اروپا به دولت محافظه کار انگلیس هشدار داد که زمان به سرعت می گذرد و همچنان مذاکرات برگزیت با پیشرفت اندکی مواجه است.

در پاسخ به درخواست اتحادیه اروپا،‌ سخنگوی دولت بریتانیا می گوید برای ما رسیدن به یک تعامل و توافق قانونی مهم تر از ضرب الاجل زمانی است.

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز تاکید کرده که پیشرفت‌هایی در فاز دوم و پایانی مذاکرات برگزیت بدست آمده است. با این حال مایکل روث، وزیر اروپای آلمان در بروکسل می گوید عدم شفافیت دولت بریتانیا بر سر برگزیت عامل اصلی عقب ماندگی مذاکرات است. او می گوید مساله حل نشده مذاکرات برگزیت بحران مرز بین دو ایرلند است.

ایرلند شمالی به عنوان بخشی از خاک انگلیس با جمهوری ایرلند به عنوان یک کشور مستقل و عضوی از اتحادیه اروپا پس از سال ها جنگ داخلی به آرامش رسیده اند و مقامات اروپایی نگرانند که جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به تنش در جزیره ایرلند دامن بزند.

اولین مرحله مذاکرات برگزیت در ماه دسامبر با وجود تمام موانع پس از شش ماه گفتگو با نتیجه به پایان رسید. انگلیس همواره می تواند در صورت عدم موافقت با برگزیت در هشت سال آینده نسبت به مفاد آن به دادگاه عالی اروپا شکایت کند.

به نظر می رسد دست کم دو تا سه سال برای اینکه انگلیس تمام حق رای خود در نهادهای اروپایی را از دست می دهد طول بکشد. به این ترتیب تا دو سال آینده همچنان این کشور در کنار ۲۷ عضو اتحادیه در استراتژی‌های اروپایی شرکت خواهد کرد و اینکه بعد از جدایی کامل تکلیف رابطه اتحادیه اروپا و بریتانیا چه خواهد شد مساله‌ای دیگر است.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار