هدف عمده برگزاری این نوع همایش ها ایجاد انگیزه برای دانشجویانی می باشد که دروسی را که به صورت تئوری آموختند به عمل در بیاورند و همچنین ایجاد روحیه رقابت، خودباوری و کار گروهی در کنار همسویی درس با عمل در دانشجویان برای برگزاری مسابقات به صورت کشوری در دانشگاه ها می باشد.
کد خبر: ۶۰۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 16 May 2018

به گزارش تابناک مازندران، اولین دوره همایش کشوری بتن در دو بخش مسابقه و کارگاه آموزشی به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در حال برگزاری است.

دکتر حامد حمیدی رییس دبیرخانه بتن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مراسم افتتاحیه این همایش ضمن عرض خیرمقدم و تشکر و قدردانی از حضور مهمانان گفت: بتن به عنوان پرمصرف ترین ماده ساختمانی از زیر ساخت های توسعه کشور محسوب می شود و تمرکز در جهت بهبود کیفیت ساخت و سازه های بتنی و توسعه پایدار در صنعت ساختمان امری بسیار مهم می باشد.

وی افزود: داشتن تعامل علمی و تبادل تجربیات با مراکز علمی، ارتقای سطح پژوهشی و نیز دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی، اهمیت برگزاری همایشهای مرتبط را روشن می نماید.

دکتر حمیدی ضمن بیان این که همایش بتن از آن جهت که یکی از شیوه های کاربرد دروس تئوری در عمل است همواره مورد توجه بود افزود: دانشجویانی که در طول تحصیل به شکل تئوری با دروس اختصاصی مواجه بودند اکنون می توانند آن را در قالب ساخت یک سازه به عمل ببینند. از این رو پیشرفت برگزاری این مسابقات در جهان به حدی بوده که این رقابت ها هر ساله به صورت جهانی برگزار می گردد.

رییس دبیرخانه بتن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: هدف عمده برگزاری این نوع همایش ها ایجاد انگیزه برای دانشجویانی می باشد که دروسی را که به صورت تئوری آموختند به عمل در بیاورند و همچنین ایجاد روحیه رقابت، خودباوری و کار گروهی در کنار همسویی درس با عمل در دانشجویان برای برگزاری مسابقات به صورت کشوری در دانشگاه ها می باشد.

دکتر حمیدی گفت: بیش از ۵۰ تیم از دانشگاه های سراسر کشور در این همایش حضور دارند و مسابقات در دو بخش سازه تخم مرغ محافظEPD و بتن راندمانی است و عناوین کارگاه آموزشی این همایش شامل "طراحی سازه های بتن مسلح با کاربرد مدل های خرپایی"، بررسی عوامل تأثیر گذار و راهکارهای افزایش کیفیت بتن با نگرش به اهداف چشم انداز بتن ۱۴۰۴، طرح مخلوط بتن به روش طرح مخلوط ملی و شناخت ماهیت انفجار و ضربه و بررسی اثرات آن ها بر سازه می باشد.

وی در پایان از همکاری و حمایت های همه جانبه ریاست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، معاون اداری مالی، دانشکده مهندسی عمران و سازمان هایی مانند شهرداری بابل، استانداری مازندران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران تشکر و قدردانی نمود.

گفتنی است دکتر جواد برنجیان رییس هیئت مدیره انجمن بتن آمریکا شاخه ایران aci و دکتر محسن تدین رییس انجمن بتن ایران، سخنرانان علمی مراسم افتتاحیه این همایش بودند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار