مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اجرای طرح تلاوت نور در بیش از 2 هزار مسجد استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 16 May 2018

به گزارش تابناک : احد جاودانی بعد از ظهر امروز به مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان و بیان برنامه‌های جشن رمضان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال 15 نمایشگاه قرآنی، 40 محفل انس با قرآن، 66 نشست تخصصی با حضور اساتید حوزه علمیه، اجرای 15 نمایش، 15 شب شعر، مسابقه قرآنی و نهج‌ابلاغه، تجلیل از فعالان قرآنی، جشنواره کتاب وحی، نمایش فیلم‌های قرآنی و اکران فیلم در استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره قرآنی کتابت وحی در شهرستان آمل خبر داد و افزود: در این جشنواره آثار تولیدی خوشنویسان به نمایش گذاشته می‌شود و آثار پس از مورد داوری قرار گرفتن در اختیار علاقه‌مندان به قرآن و آموزه‌های دینی قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد: برآورد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری برنامه‌های جشن رمضان بر این است استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان صورت خواهد گرفت و شاهد فضای فرهنگی خوبی در مساجد سطح استان باشیم.

این مسئول اضافه کرد: جلوه‌های آواز ایرانی در مناجات‌خوانی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این ماه برگزار می‌شود و برپایی این برنامه از سوی انجمن موسیقی مازندران با همکاری کانون مساجد در یکی از بزرگ استان برگزار خواهد شد.

جاودانی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان اجرای طرح تلاوت نور در بیش از 2 هزار مسجد استان برپا می‌شود، گفت: استفاده از ابزار هنر در مسجد برای ما بسیار با اهمیت است و بر این اساس سعی داریم آموزه‌های دینی را با ابزار هنر در قالب فیلم، تئاتر، شعر، داستان و قصه برای مخاطب جامعه خود و نسل جوان انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری برنامه‌های جشن رمضان 190 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شد، گفت: مازندران از جمله استان‌های فرهنگی است و مردم علاقه‌مند به حوزه فرهنگ هستند و بر این اساس استقبال خوبی از برنامه‌های جشن رمضان در استان خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: سال گذشته 260 میلیون تومان در حوزه قرآنی هزینه شد و امسال به 360 میلیون تومان رسیده است.

جاودانی به موسسات قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: 80 موسسه قرآنی در استان داریم که از سوی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کردند و در دو سه سال اخیر شاهد فعالیت مطلوب قرآنی در سطح استان هستیم.

 

 

منبع : بلاغ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار