معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص اقدامات دولت برای خشکسالی گفت: اقداماتی را از سال گذشته داشته ایم همه اعضای دولت که آقای رئیس جمهور در رأس آن به عنوان رئیس دولت قرار دارد تمام تلاش خود را به کار بسته اند.
کد خبر: ۶۰۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 16 May 2018

به گزارش تابناک : حسینعلی امیری در حاشیه جلسه امروز هیأت  دولت در جمع خبرنگاران درباره  به اقدامات انجام شده از سوی دولت برای حل بحران خشکسالی گفت: اقداماتی را از سال گذشته داشته ایم همه اعضای  دولت که  آقای رئیس جمهور در رأس آن به عنوان رئیس دولت قرار دارد  تمام تلاش خود را به کار بسته اند. سعی بر این است که  تمام دستگاه ها،رییس جمهور و کلیه اعضای دولت تعهدات خود را محقق کنندودر تلاشیم  آن چه که درخور شان ملت ایران در این خصوص اقدام شود.

امیری در پاسخ به سوال دیگری در مورد لزوم پیگیری لایحه های FATF و پالرمو از سوی دولت پس از خروج آمریکا از برجام عنوان کرد: چند لایحه در مجلس داریم که درحال رسیدگی است. نخست قانون مبارزه با پولشویی است که از قبل هم ما این قانون را داشته ایم که اجرایی هم شد این لایحه ها از طریق رییس مجلس شورای اسلامی و هیأت  رییسه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: لایحه مبارزه با پولشویی صرف نظر از مباحث بین المللی به دلیل مسائل داخلی  نیاز به اصلاح قانونی دارد برای همین امر به مجلس برده شده است. لایحه دوم مبنی بر اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم بوده که  در حال حال هم رسیدگی می شود. در دو سال گذشته  مجریان احساس کردند که قانون ناقص بوده و جایی هم نیاز به تکمیل دارد . این لایحه نوشته و تقدیم مجلس شده است و رویکرد آن تقویت نهادهای داخلی است.

وی تاکید کرد: قضات کشور در برخی از موارد با خلاهای قانونی برای مبارزه با تامین مالی تروریسم مواجه بودند که باید این خلاها را جبران می کردیم و این نکته مثبتی است و در این لایحه تشخیص سازمان های آزادیبخش از سازمان های تروریستی بر عهده شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته که این مسئله موجب تقویت نهادهای داخلی خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص همکاری دولت و مجلس در ادامه اجرای برجام گفت: برجام فقط موضوع دولت نیست، موضوع همه نظام جمهوری اسلامی ایران است همان طور که در تصویب برجام اراده همه ارکان جمهوری اسلامی ایران وجود داشت ،‌و مواضعی که رییس جمهور بعد از خروج آمریکا از برجام اعلام کرده نیاز به عزم ملی، حمایت های مردمی و کمک های مجلس شورای اسلامی دارد و برای ما اتحاد در عمل و شئونات نظام لازم است و من پیش بینی می کنم قطعا مجلس در جهت تامین مصالح ملی و منافع ملی و انسجام ملی با دولت همراهی خواهد کرد.

امیری در مورد رد لایحه اصلاح ساختار از سوی مجلس عنوان کرد: این مسئله از سوی کمیسیون رد شده بنا بر قانون منتظر هستیم رد لایحه از سوی کمیسیون به صورت مکتوب اعلام شود و دولت به مجلس درخواست بررسی آن را در صحن علنی مجلس بدهد ما منتظر هستیم تا تصمیم کمیسیون در خصوص این لایحه چاپ شود و ما دوباره پیشنهادات خود را ارائه کنیم.

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار