قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند:
قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های منطقه آزاد اروند خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲ 18 May 2018

عبدالله کعبی ظهر امروز در بین دو خطبه نماز جمعه خرمشهر اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد اروند در خرمشهر و آبادان، جزئی از اولین خواسته‌های مردم این دو شهر در برهه‌ای از زمان بود. در مرحله اول بخش کوچکی از آبادان و خرمشهر منطقه آزاد بود و بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، آبادان و خرمشهر تحت پوشش منطقه آزاد قرار گرفت.

وی افزود : لازمه تحقق اهداف منطقه آزاد در این دو شهر، محصور کردن منطقه بود که در نهایت این اتفاق رخ داد و قانون ورود کالای همراه مسافر نیز به مرحله عملیاتی رسید.

کعبی بیان کرد: موضوع دیگر بحث ورود اتباع خارجی بود که در تمام مناطق آزاد جاری است، این کار در منطقه آزاد اروند بعد از هماهنگی با مسئولان نظامی و اجرایی کشور انجام شد هر چند آغاز هیچ کاری بدون عیب و نقص نیست. گروه‌هایی برای آسیب‌شناسی این موضوع در منطقه مستقر شدند و طی ماه‌های آینده گزارش آن ارائه می‌شود.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان را به تقویت زیرساخت‌های منطقه اختصاص دادیم که افزایش پل‌های خرمشهر، ترمیم و بهسازی ساحل، آسفالت مناطق مختلف و اتصال راه‌آهن خرمشهر به راه‌آهن بین‌المللی است ازجمله اهداف این حوزه است.

کعبی تصریح کرد: شهرک صنعتی خرمشهر به اذعان مسئولان یکی از بهترین شهرک‌ها در استان و حتی در کشور است و این شهرک تبدیل به قطب فولاد کشور نیز می‌شود. همچنین ۱۹۰ میلیارد تومان برای فاضلاب خرمشهر تأمین اعتبار شده و برای اولین بار تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین برای پارک‌ها و فضای سبز ۲۲۰ میلیارد و برای بیمارستان ولی‌عصر ۶۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شد. در سال ۹۶ بالای یک‌میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال قبلش افزایش داشته است.

کعبی اظهار کرد: در مجموعه منطقه آزاد اروند و بعد از انتخاب هیئت‌مدیره جدید تغییراتی زیادی در عملکرد سازمان صورت گرفت. از مشکلات مطلع هستیم و کار ما نیز بی‌نقص نیست ولی برای بهبود زندگی و معیشت مردم تلاش می‌کنیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار