عضو كميسيون اقتصادی مجلس:
عضو كميسيون اقتصادی مجلس از انعقاد تفاهم نامه هيئت پارلمانی و اقتصادی جمهوری اسلامی ايران با پنج كشور منطقه اوراسيا (روسيه، بلاروس، قراقستان، قرقيزستان و ارمنستان) خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 19 May 2018

عامر کعبی با اشاره به تحولات اخیر در موضوع برجام و بدعهدی ایالات متحده آمریکا، اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران همواره متعهد و پایبند به تعهدات خود بوده و در مسیر استیفای حقوق ملت ایران حرکت کرده است اما این آمریکا است که همواره ناقض قطع‌نامه‌های بین المللی و حقوقی جامعه جهانی بوده و با اقدام اخیر ترامپ بار دیگر این مسئله به دنیا ثابت شد.

وی با اشاره به رایزنی‌های اخیر دیپلماسی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، افزود: به همراه کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران بورس کشور در قالب هیئتی اقتصادی و پارلمانی به کشور روسیه سفر کردیم تا با کشورهای منطقه و در حال توسعه روابط اقتصادی و تجاری بیشتری را فراهم کرده و بسترهای افزایش حجم صادرات را مهیا کنیم. امروز باید به سمتی برویم که از سیطره دلار خارج شویم و استفاده از ارزهای ملی و دیجیتال را برای گسترش معادلات تجاری در نظر بگیریم.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با توجه به برگزاری دیدارهای مختلف این هیئت پارلمانی و اقتصادی که متشکل از جمعی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و مدیران ارشد بورس کشور بود، بیان کرد: در تلاشیم تا با تقویت مناسبات و دیپلماسی اقتصادی، حجم مبادلات تجاری را افزایش داده و از ظرفیت‌های مشترک بهره ببریم.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آستانه قزاقستان، گفت: در تلاشیم تا با ایجاد منطقه آزاد تجاری میان ایران و پنج کشور اوراسیا متشکل از روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تعرفه های صادرات کالا را کاهش دهیم و گام بلندی در راستای بهبود حجم مبادلات تجاری و اقتصادی و توسعه بازارهای کشور برداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بنا داریم میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، منطقه آزاد تجاری ایجاد کنیم که طی آن طرفین قادر به داد و ستد کالا به مدت چهار سال خواهند بود. در این موافقت نامه یک منطقه تجارت آزاد برای صادرات بخشی از کالاهای دو طرف تشکیل می شود و از این رو می‌توانیم در کشورهای اتحادیه اوراسیا بازار خود را توسعه داده و پایگاه‌های اقتصادی ایجاد کنیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار