رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری تمام اهرم‌های اجرایی را در اختیار ندارد، گفت: این طور نبوده که شهرداری از تخلفات «پاساژ ایران» بی‌اطلاع بوده و اقداماتی نیز برای مقابله انجام داده است.
کد خبر: ۶۰۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 22 May 2018
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری تمام اهرم‌های اجرایی را در اختیار ندارد، گفت: این طور نبوده که شهرداری از تخلفات «پاساژ ایران» بی‌اطلاع بوده و اقداماتی نیز برای مقابله انجام داده است.

به گزارش فارس، نرگس نورالله‌زاده در خصوص موضوع «پاساژ ایران»، اظهار کرد: طبق اطلاعات کلی که در اختیار داریم برای این پاساژ پروانه ساختی از شهرداری دریافت و بر این اساس عملیات عمرانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مالک پس از انجام عملیات عمرانی و در زمان خود برای دریافت پایان کار مراجعه نداشته است، گفت: مالک بر اساس وضع موجود بنا‌ها را به افراد و کسبه می‌فروشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان بیان کرد: بر اساس ادعای دیگر مالکان، مالک عمده، پس از فروش واحد‌های تجاری بخشی از فضا‌های راهرو و عمومی را به فضای تجاری تبدیل کرده است.

وی به انعکاس اقدامات و تخلفات مالک به شهرداری و تشکیل پرونده‌ای در این خصوص اشاره کرد و افزود: یکی دو مورد از تخلفات مشخص شده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد و این کمیسیون رأی قانونی را صادر کرد که مورد اعتراض مالک قرار گرفت.

نورالله‌زاده با بیان اینکه پس از اعتراض مالک رأی صادره به دیوان عدالت اداری ارجاع شد که اعتراض مالک موجه نبود، تصریح کرد: به پلمب دو واحد تجاری که به خاطر تصرف راهرو ایجاد شده بود، رأی داده شد که به قوت خود باقی است.

وی به ادعای نماینده کسبه و مالکان «پاساژ ایران» مبنی بر مسدود کردن نورگیر این مرکز تجاری اشاره کرد و ادامه داد: موارد مذکور طبق بیانات نماینده کسبه و مالکان پاساژ با تشکیل پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: این پرونده به کارشناسان رسمی دادگستری برای اعلام نظر در این خصوص ارجاع شده است؛ البته مالک اعتراضی مبنی بر کذب بودن موارد مذکور داشته است.

وی با بیان اینکه کارشناسان دادگستری باید در این خصوص اظهار نظر کنند، یادآور شد: این پرونده فعلاً در این مرحله باقی مانده است.

نورالله‌زاده با اشاره به ساخت‌وساز در پشت این پاساژ اظهار کرد: اداره کنترل و نظارت شهرداری در خصوص موارد متعددی به مالک اعلام تخلف کرده و اینطور نیست در جریان این ساخت‌وساز‌ها نبوده باشد و حتی مصالحی را نیز جمع‌آوری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه به منظور جلوگیری از ساخت‌و‌ساز غیرمجاز اقداماتی صورت گرفته است، گفت: شهرداری در مواردی اقدامات قانونی در خصوص این پاساژ را انجام داده است، اما شاید اگر برخی همراهی‌ها در اقدامات غیرقانونی مالک از سوی تعدادی از کسبه نبود تاکنون پرونده پاساژ به تعیین تکلیف رسیده بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان بیان کرد: متأسفانه شهرداری تمام اهرم‌های اجرایی را در اختیار ندارد شاید جا‌هایی نیز شهرداری در خصوص این پاساژ کوتاهی کرده باشد، اما در این صورت نیز باید پاسخگوی کوتاهی‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تا آنجا که مطلعم اینطور نبوده که شهرداری از تخلفات این پاساژ بی‌اطلاع باشد، افزود: حتی شهرداری اقداماتی پیشگیرانه نیز انجام داده و ممکن است تخلفات افرادی به صورت موردی در پرونده‌های این چنینی وجود داشته باشد که در صورت وجود باید با آن‌ها برخورد شود.

نورالله‌زاده با تأکید بر اینکه نه تنها شهرداری بلکه شورا و هر سازمانی اگر قصوری در کارش دارد باید بررسی شود، تصریح کرد: در صورت وقوع تخلف، باید نسبت به جبران قصور و برخورد با تخلفات اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار