احتمالا ایجاد ۸ منطقه آزاد و ۱۵ منطقه ویژه اقتصادی جدید تا نیمه خرداد در مجلس نهایی می‌شود، با این حال مرکز پژوهش‌ها پیشنهاد کرده برای شفاف سازی عملکرد هزینه‌ای مناطق تکالیف جدیدی به دولت محول شود.
کد خبر: ۶۰۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 22 May 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:مناطق آزاد در دنیا با هدف اینکه دارای مقررات و رویه های سهل تری نسبت به سرزمین اصلی باشند ایجاد شده اند. هر نوع اصلاح قانونگذاری در حوزه قانون مناطق آزاد باید این موضوع را در نظر بگیرد که رویه اداری جدیدی در این مناطق ایجاد نکند، زیرا هر نوع اقدام به مقررات گذاری در این حوزه باعث کاهش حوزه عمل مناطق آزاد می شود.

ایران دارای ۸ منطقه آزاد بوده که شامل منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سازمان منطقه آزاد چابهار، انزلی، ارس، اروند، ماکو، قشم و کیش است.

همچنین ۲۶ منطقه ویژه اقتصای از جمله لامرد، بندر نوشهر، نمین، کاوه، شیراز، لاوان، سیرجان، لرستان، بندر شهید رجایی، پارس، بندر امیرآباد و … در کشور فعال است.

با این حال، اخیرا پیشنهادی از سوی دولت به منظور افزایش تعداد مناطق آزاد کشور به مجلس ارایه شده که از سوی نمایندگان در حال بررسی است. دولت پیشنهاد کرده تا ۸ منطقه آزاد جدید و ۱۵ منطقه ویژه اقتصادی دیگر نیز به تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزوده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار