سالار عقیلی خواننده سرود رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از وجود اِلمان های فرهگی ایرانی در این قطعه می گوید.
کد خبر: ۶۱۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 25 May 2018

به گزارش تابناک : خواننده سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه در نخستین اظهار نظر رسمی خود درباره این اثر گفت :«از همان روز نخست تولید این اثر سعی کردیم از اِلمان‌های فرهنگی، هنری و ادبیات غنی کشورمان ایران در آن استفاده شود و ادبیاتی که آقای احسان افشاری در این اثر به کار برده‌اند بسیار قابل توجه و زیباست.»

سالار عقیلی که در یک ضیافت افطاری با حضور اهالی هنر و ورزش سخن می‌گفت، افزود: «خیلی‌ها انتظار داشتند که ما برای این ترانه از اشعار سخیف استفاده کنیم ولی شعر ما بیانگر ادبیات و فرهنگ کشور ماست. در سر در سازمان ملل اگر شما نگاه کنید شعر سعدی نوشته شده است: «بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که درآفرینش زِ یک گوهرند». ما سعی کردیم از کلیه این اِلمان‌ها که فرهنگ کشور و موسیقی فاخر ایرانی را در خود دارد استفاده کنیم.»

خواننده ترانه «یازده ستاره» گفت: « همیشه در همه جای دنیا فوتبالیست‌های ایرانی باغیرت‌ترین فوتبالیست‌های دنیا بوده‌اند و به داشتن غیرت معروف‌اند. وقتی همین آقای حمید استیلی که الان در رو به روی من نشسته اند، آن گل زیبا را به آمریکا زدند، من رو به روی تلویزیون نشسته بودم و گریه کردم. با تمام وجود اشک می‌ریختم و بارها هم این موضوع را به خود ایشان گفته‌ام. آن شب وقتی مردم ایران به خیابان‌ها ریختند و همه خوشحال بودند، مشخص شد که ایرانی‌ها همیشه و در همه حال با فرهنگ و غیرت ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی ظاهر می‌شوند و امیدواریم در جام جهانی روسیه هم این لحظات برای همه تکرار شوند. ما دعا می‌کنیم که با دعای خیر شما مردم عزیز در جام جهانی روسیه هم تیم ملی فوتبال ایران بتواند افتخار آفرین ظاهر شود.»

عقیلی در انتهای صحبت‌های خود نیز گفت: «انتقادهایی شد به این اثر و متاسفانه در فضای مجازی توهین‌هایی را شاهد بودیم که مشخص نبود چطور و از کجا نشات می‌گرفت. متاسفانه محارم در فضای مجازی دیگر از بین رفته است و خیلی‌ها به خودشان اجازه می‌دهند که بیایند و با کامنت‌های بد و رکیک هنرمندانشان را مورد حمله قرار بدهند. البته واکنش‌های مثبت به قدری زیاد بود که به ما انرژی داد ولی این اتفاقات ناخوشایند در فضای مجازی ظاهرا از سوی برخی افراد تبدیل به یک عادت شده و متاسفانه روز به روز هم بد و بدتر می‌شود. من از تمام اعضای صفحات شخصی‌ام عذرخواهی می‌کنم چون ناخواسته برخی الفاظ ناخوشایند را در صفحات من دیدند.»

قطعه «یازده ستاره» با موسیقی بابک زرین و ترانه احسان افشاری در روزهای گذشته در مراسمی از سوی بنیاد رودکی در تالار وحدت با حضور تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و بسیاری از اهالی هنر و ورزش به صورت رسمی رونمایی شد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران پویا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار