رهبر کره‌شمالی، امروز عازم سنگاپور شد تا با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و مذاکره کند.
کد خبر: ۶۱۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 10 June 2018

به گزارش تابناک : خبرگزاری «یونهاپ» کره‌جنوبی بدون ارائه هرگونه جزئیات، اعلام کرد که هواپیمای شخصی «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، صبح امروز- یکشنبه- پیونگ‌یانگ را ترک کرد و عازم سنگاپور شد تا با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و مذاکره کند. دیداری تاریخی، که ترامپ تاکید کرده کسی نتیجه آن را نمی‌داند چرا که هرگز در چنین سطحی رخ نداده است.

هنوز دقیقا مشخص نیست رهبر کره‌شمالی با چه پروازی وارد سنگاپور خواهد شد. نخستین سفر خارجی کیم، سه ماه پیش، به چین و با قطار انجام شد.

در عین حال، احتمال می‌رود رهبر کره‌شمالی با استفاده از هواپیمایی که چین در اختیارش می‌گذارد به سنگاپور می‌‌رود، اما این موضوع هنوز تائید یا رد نشده است.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود دونالد ترامپ نیز امروز وارد سنگاپور شود.

طبق این گزارش، سنگاپور در حال حاضر تمهیدات امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته است؛ بر شمار نفرات پلیس و نیروهای امنیتی افزوده، در مناطق مختلف ایست بازرسی ایجاد کرده و مناطق مشخصی را نیز به عنوان «مناطق امنیتی ویژه» مشخص کرده‌است. 

موضوع اصلی مذاکرات رهبران آمریکا و کره شمالی، خلع سلاح هسته‌ای پیونگ‌یانگ است. کره‌شمالی تا کنون با خلع سلاح کامل خود موافق نکرده‌ است و رهبران این کشور تأکید می‌کنند جنگ‌افزارهای هسته‌ای «بازدارنده» هستند و سبب شده‌اند تا در شبه‌جزیره جنگی رخ ندهد.

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار