بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید همه اعضای این تیم در کسب پیروزی برابر مراکش سهیم بودند.
کد خبر: ۶۱۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 16 June 2018

به گزارش تابناک : حمید استیلی، بازیکن پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران ، درباره پیروزی ایران برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش، اظهار کرد: حضور هواداران در ورزشگاه زنیت آره‌نا بسیار خوب و چشمگیر بود. من در ورزشگاه حضور داشتم و دیدم که هواداران واقعا از تیم‌ ‌ملی حمایت کردند و از تمام دنیا به ورزشگاه آمده بودند و تیم‌ ‌ملی را تشویق می‌کردند. من به راحتی می‌توانم این را بگویم که بیش از نیمی از جمعیت حاضر را ایرانیان تشکیل داده بودند و این تشویق و فشار باعث شد  که مدافع حریف اشتباه کند و دروازه‌شان باز شود، اما نباید از بازی خوب بازیکنان‌مان بگذریم. 
 
وی افزود: ۱۰ ‌دقیقه یا ۱۵ ‌دقیقه اول بازی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به شدت تحت فشار بازیکنان مراکشی‌ قرار داشت، اما هر چه به پایان بازی نزدیک شدیم روان‌تر شدند و کار دفاعی را هم نیز به خوبی انجام دادند. به طوری که به حریف موقعیت گل ندادند و توانستند یک بازی خوب را به نمایش بگذارند. این بازی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بسیار حساس بود و کسب سه امتیاز آن هم بسیار با اهمیت بود، چرا که بعد از ۲۰ سال پیروزی مجدد در جام جهانی به دست می‌آمد. این پیروزی آنقدر شیرین بود که من حتی شنیدم در ایران مردم تا ساعت‌ها پس از بازی به جشن و پایکوبی پرداخته‌اند و این موضوع هم باعث خوشحالی همگان است. برای کسب این پیروزی باید به بازیکنان و کادر فنی تبریک بگوییم. 
 
استیلی در ادامه درباره فشار ۲۰ ‌دقیقه ابتدایی تیم حریف به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: بازیکنان مراکش بین‌المللی هستند و ۱۵ ‌دقیقه اول هم ایران محتاطانه وارد زمین شد، همه این‌ها باعث شد که تیم ما کمی عقب بکشد و تیم حریف دقایق ابتدایی بازی فشار زیادی وارد کند که دروازه‌ ایران را باز کند که در آن شرایط با عملکرد خوب بازیکنان‌مان و البته علیرضا بیرانوند نتوانستند دروازه‌ را باز کنند. هر چه از دقایق بازی گذشت شرایط تیم بهتر شد و توانستیم بازی بهتری را ارائه دهیم. در اواسط بازی هم امید ابراهیمی دچار آسیب‌دیدگی شد و مجید حسینی به زمین آمد تا با قرارگیری در خط دفاع، روزبه چشمی به هافبک دفاعی منتقل شود، ایجاد همین تغییرات هم در این بازی کاملا محسوس و به چشم آمد. در ادامه‌ هم دیدید که در دقایق پایانی با سانتر خوب احسان حاج صفی، مدافع حریف دروازه‌ خودشان را باز کرد. 
 
بازیکن پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، تصریح کرد: ما سه امتیاز این بازی را گرفته‌ایم و در حال‌ حاضر نیز بازی با دو تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا و پرتغال را پیش رو داریم. بازی‌های سختی که قاعدتا باید با تمرکز کامل به مصاف این حریفان  برویم. اما می‌خواهم بگویم که پیروزی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برابر مراکش که باعث خوشحالی همه مردم ایران شد، نشان داد فوتبال و جام جهانی چقدر برای مردم ایران اهمیت دارد.   او درباره برنامه‌های کارلوس کی‌روش برای ۹۰ ‌دقیقه بازی، گفت‌: ما با سیستم ۳ـ۴-۳ به میدان رفتیم و در حالی که خیلی‌ها فکر می‌کردند مسعود شجاعی، هافبک دفاعی است، اما این گونه نبود و ما با یک هافبک دفاعی بازی می‌کردیم که آن هم امید ابراهیمی بود. روی دست ابراهیمی، وحید امیری و مسعود شجاعی بازی می‌کردند که در ادامه‌ با تعویض شجاعی، کریم انصاری‌فرد هم آمد و در پست شجاعی بازی کرد. مهدی طارمی هم به سمت چپ رفت و سعی داشت حریف را تحت فشار قرار دهد. این سیستم را ما چندین سال است که اجرا می‌کنیم و تا به حال هم در کار دفاع بسیار خوب کار کرده‌ایم. در بازی با تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش نشان دادیم که می‌توانیم چقدر خوب مقابل حریف دفاع کنیم و موقعیت گل به آن‌ها را ندهیم. با همین سیستم هم دو، سه فرصت گلزنی روی  دروازه‌ حریف ایجاد کردیم و نتوانستیم به گل برسیم. 
 
استیلی در پایان صحبت‌هایش، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم که در این برد همه تیم‌ ‌ملی سهیم بودند از کسانی که در پشت صحنه کارهای تدارکاتی برای برگزاری اردو در ترکیه را در نظر گرفتند تا کادر فنی و بازیکنان و کادر پزشکی همه در این برد سهم داشتند و باید از همه اعضای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به خاطر کسب این برد و خوشحال  کردن مردم تشکر کنیم.

 

 

منبع : ایران اکونومیست 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار